VoltScooters to operator hulajnóg elektrycznych w formule współdzielenia. Z jego usług korzysta około 70 tys. aktywnych użytkowników. Flota elektrycznych hulajnóg liczy 700 urządzeń, zarówno w sieci własnej jak i franczyzobiorców.
- Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu - komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters, cytowany w komunikacie.
Mikromobilność. Rośnie popyt na rowery elektryczne i hulajnogi
- Tego trendu nie da się zatrzymać. 60 proc. codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km; a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym - mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay, która jest jednym z udziałowców TrybEco i pośredniczy w pozyskaniu drugiej rundy finansowania przez spółkę.
Firma prognozuje, że w 2026 r. udział elektrycznych jednośladów w rynku rowerów wartym 5,5 mld zł sięgnie 30 proc. - W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej - komentuje dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.
Przejęcie VoltScooters ma umożliwić TrybEco oferowanie wynajmu na minuty nie tylko hulajnóg elektrycznych, ale również skuterów i rowerów elektrycznych własnej produkcji.