Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Paweł Orlikowski
Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Przetarg na S6 Słupsk - Lębork unieważniony. Droga najwcześniej za pięć lat

700
Podziel się:

Unia Europejska nie sfinansuje budowy trasy S6 na odcinku Słupsk - Lębork. Ze względu na przesunięcie finansowania GDDKiA zmuszona była unieważnić przetarg. Budowa ruszy najszybciej w 2022 r.

GDDKiA unieważniła przetarg na trasę S6 na odcinku Słupsk - Lębork
GDDKiA unieważniła przetarg na trasę S6 na odcinku Słupsk - Lębork (East News)

Drogowcy zapewniają, że wzdłuż wybrzeża Bałtyku drogą ekspresową będzie można przejechać w 2025 r. Nowe przetargi GDDKiA planuje ogłosić w trzecim kwartale tego roku. Natomiast jeszcze w wakacje ma być ogłoszony przetarg na obwodnicę metropolitalną Trójmiasta, która pozwoli z autostrady A1 dostać się bezpośrednio na S6.

Drogowcy zakładali, że inwestycja będzie współfinansowana przez Unię Europejską. Okazało się jednak, że tak się nie stanie. Według nowej koncepcji budowa trasy S6 Słupsk - Lębork ma być finansowana z budżetu centralnego, nad którym władanie ma rząd.

Jak zwraca uwagę Ministerstwo Infrastruktury, stare przetargi były ogłaszane w 2015 r., a od tego czasu realia się zmieniły. Stąd też zmiana formuły finansowania inwestycji. Dlatego też - jak zapewniają przedstawiciele resortu - właśnie teraz prace będą mogły ruszyć z kopyta. - Rząd Mateusza Morawieckiego zapewnił w czerwcu br. dodatkowe 21,8 mld zł na budowę dróg krajowych, w tym na S6. Dzięki temu możliwe jest ogłoszenie przetargu na realizację tej trasy - mówi money.pl minister Andrzej Adamczyk.

Również Szymon Piechowiak, rzecznik GDDKiA,zwraca uwagę w rozmowie z money.pl, że nie tylko kwestia finansowania rzutowała na unieważnienie przetargu. Istniało też ryzyko, że konsorcja budowlane, które zgłosiły się do konkursu, konsorcjami już nie są, szczególnie w dobie kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa. - Dla, mówiąc kolokwialnie, porządku w papierach i tak przetarg trzeba by rozpisać na nowo - powiedział nam Piechowiak.

Zobacz także: Obejrzyj: Pandemia zmienia firmy. Praca zdalna, wirtualne spotkania

Jak dodał, inwestycja będzie w pełni realizowana z budżetu centralnego. To pociąga za sobą szereg zmian. W czerwcu rząd poinformował o dofinansowaniu kwotą 21 mld zł Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 -2023. W ramach zwiększonego budżetu blisko 3 mld zł miały trafić na budowę trasy S6 na odcinku Słupsk - Lębork.

S6 Słupsk - Lębork

Przetarg ruszył we wrześniu 2015 roku. W 2019 unieważniono przetarg na odcinek Koszalin - Słupsk, ze względu na brak możliwości sfinansowania zamówienia w przyjętej formule w ramach ustalonego limitu finansowania.

W uzasadnieniu unieważnienia przetargu na S6 z lipca tego roku GDDKiA podaje, że "środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu".

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(700)
WYRÓŻNIONE
elbolo
4 lata temu
Czyżby pierwszy objaw jak może pis dostać po łapach?!
Precz z Matol...
4 lata temu
I tutaj zaczyna się praworządność.
rafal
4 lata temu
nooo już widać ile załatwił - coś za coś ;))
NAJNOWSZE KOMENTARZE (700)
Polak
4 lata temu
Plusy pincsetki wychodzą brak systemu planu rozdawnictwo o głosy tak się kończy brawo wyborcy podatki i skladki
fffff
4 lata temu
Unia Europejska uderza w region który głosował na Trzaskowskiego. No cóż, widać Morawiecki dobrze załatwił gdzie jak co mają odbierać kasę a wszystko pójdzie na lokalnych działaczy że nie ma inwestycji.
krzysz2f
4 lata temu
Ale, żeby dostać dofinansowanie, to najpierw trzeba złożyć wniosek, a takiego nie było. Poza tym ten odcinek miał być budowany w formule PPP, więc dofinansowanie z Unii nie było w ogóle możliwe. Włączcie myślenie. Te wnioski w "artykule", to stek bzdur.
lJ
4 lata temu
w latach 2007-2015 (czyli za rządów PO i PSL) oddano do użytku 885 km autostrad, 1207 km dróg ekspresowych i 1350 km dróg krajowych. Między rokiem 2015 a czerwcem 2019 (czyli za rządów PiS) oddano tylko 102 km autostrad, 732 km dróg ekspresowych i 119 km dróg krajowych. A przez ostatnie 2,5 roku nie przybył nam ani jeden kilometr autostrady.
Obserwator
4 lata temu
Zaraz - przetarg był w 2015 r. To co ten rząd robił przez ostatnie 5 lat? A teraz ruszą z kopyta? Tak jak z promem? Jedyne co potrafią to wydawać nieswoje pieniądze. Ale budować to już nie.
...
Następna strona