W ciągu ostatnich 10 lat przybyło w Polsce firm kurierskich. Z badań danych wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet wynika, że liczba takich firm zwiększyła aż o 170 proc. Pandemia i rozwój e-commerce mają też ogromny wpływ na zainteresowanie usługami kurierskimi w Polsce.
W 2010 roku zarejestrowanych było ponad 2,5 tys tego typu działalności, a w 2021 roku jest ich już około 6,9 tys. Największy wzrost zanotowano po 2017 roku – wtedy przybyło 2,5 tys. owych firm zajmujących się zadaniami kurierskimi.
W 2020 roku działalność zawiesiło tylko 341 firm kurierskich, co stanowi 5 proc. wszystkich podmiotów świadczących te usługi. W 2021 działalność zawiesiło jak na razie 174 firm.
Jak wynika z danych ExpertSender - aż 71 proc. Polaków deklaruje, że w związku z pandemią zastąpiło zakupy tradycyjne zakupami online.