6,9 mld zł w 2018 r. wobec 4,32 mld zł w poprzednim okresie sprawozdawczym – tak wyglądają przychody Żabki, o których napisał portal wiadomoscihandlowe.pl. Główne źródło przychodów to bez zaskoczenia umowy z franczyzobiorcami.
Co istotne, porównywać obie liczby należy ze świadomością, że te dotyczące 2017 r. odnoszą się jedynie do ośmiu miesięcy tego roku ze względu na przekształcenia w spółkach.
Rosnące przychody nie przełożyły się nadal na wypracowanie przez spółkę zysku netto, choć pozwoliło znacząco ograniczyć stratę. Rok 2018 zamknął się stratą na poziomie 151 mln zł, podczas gdy poprzedni okres sprawozdawczy to 215,5 mln zł straty.
Ostatnie półtora roku to dla Żabki czas ekspansji – tylko w 2018 r. firma otworzyła 700 nowych placówek. W efekcie na koniec ubiegłego roku w jej portfolio było 5472 sklepy, a dziś jest ich około 5700.
W Żabce wzrosło także zatrudnienie - z 1221 do 1425 osób – oraz liczba współpracujących z siecią franczyzobiorców. Na koniec 2018 r. było ich 3,7 tys., dziś to już około 4 tys. osób.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl