Wybudowany przez Strabag, w ramach konsorcjum z firmami Budimex i ZUE, przystanek kolejowy Warszawa Powązki składa się z dwóch peronów, dostępnych dla pasażerów od strony Woli oraz Żoliborza.
Zgodnie z zapowiedziami wykonawcy, rozpoczęte w kwietniu 2019 roku prace dobiegają końca. Obecnie trwają odbiory techniczne peronów, z których pasażerowie będą mogli korzystać od 1 listopada 2019 r.
- Zależało nam, aby już na Wszystkich Świętych wzmocnić komunikację w aglomeracji warszawskiej, dlatego przyspieszyliśmy oddanie przystanku Warszawa Powązki. To kolejny dostęp do kolei w obszarze stolicy i realny efekt uzyskany dzięki realizacji Krajowego Programu Kolejowego. W dni powszednie na Warszawie Powązkach zatrzyma się ponad dziewięćdziesiąt pociągów - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, cytowany w oficjalnym komunikacie PKP PLK.
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki to drugi nowy obiekt, który powstał na zmodernizowanej ze środków CEF linii obwodowej Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska.
Obiekt położony jest tuż obok najważniejszej nekropolii stolicy oraz w sąsiedztwie nowych osiedli – pomiędzy przystankami Warszawa Koło i Warszawa Gdańska.
Czytaj także: PKP składa pozew. Chodzi o nieudaną przebudowę dworca
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu "Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)", który współfinansowany jest z instrumentu CEF – Łącząc Europę. Wartość umowy wynosi 223 mln zł (brutto).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl