Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach - wyjaśnia ZUS w komunikacie. I dodaje: drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail w takim przypadku jednak zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.
Komunikat ZUS ma związek z fałszywymi mailami, jakie dostają klienci ZUS. "Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresów: kancelaria.zus@wp.pl, zus-skladki@wp.pl, zus.kontakt@wp.pl, ZUS@gov.pl zusinfo@wp.pl" - podaje ZUS w komunikacie.
Co należy zrobić, jeśli otrzymało się takiego maila? Nie odpowiadać i nie otwierać załączników. Powód? Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
W razie wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji można również skontaktować się z placówką ZUS lub z Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.
To kolejne ostrzeżenie, jakie wysyłają urzędy w ostatnim czasie. Przykładem jest skarbówka, która ostrzegała przed fałszywymi SMS-ami.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl