Oferta złożona przez polsko-chińskie konsorcjum została najlepiej oceniona w aukcji elektronicznej przeprowadzonej w przetargu na budowę ok. 71-kilometrowego fragmentu trasy kolejowej Rail Baltica na odcinku Czyżew-Białystok - informuje PAP, powołując się na PKP PLK. Oferta złożona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, Stecol z Chin i Sinohydro też z Chin była jedną z trzech złożonych ofert w trwającym przetargu.
Co ciekawe, właśnie to konsorcjum zaproponowało najwyższą cenę: 5,2 mld zł brutto. PKP PLK w sierpniu, gdy otwierało oferty, poinformowało, że wartość zamówienia to blisko 1,6 mld zł brutto. Jednak w aukcji elektronicznej konsorcjum polsko-chińskie zdobyło najwięcej punktów, choć PKP PLK nie podają wprost, czy oznacza to, że oferta została wybrana za najlepszą w przetargu. Aukcja odbyła się 30 października.
"Przeprowadzenie aukcji ma na celu ustalenie, który wykonawca uzyskał największą ilość punktów. Po przeprowadzonej aukcji zamawiający zbada, czy wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z procedurą wynikającą z ustawy Prawo zamówień publicznych. Podpisanie umowy planowane jest na I kwartał 2020 roku" - poinformował w poniedziałek PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK, które ma realizować inwestycję.
Krzysztof Pietras, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, zapewnia, że mimo iż oferty na odcinek Czyżew-Białystok przekraczały wartość zamówienia, jest szansa na rozstrzygnięcie tego przetargu i PKP PLK będą do tego dążyć. - Krajowy Program Kolejowy przewiduje już finansowanie na tę inwestycję, na odcinek Czyżew-Białystok. Są podjęte decyzje w tej sprawie, a brakujące środki są zabezpieczone we wrześniowej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego - powiedział Pietras.
Czytaj także: PKP Cargo oczekuje poprawy w przewozach towarowych
Odcinek Czyżew-Białystok to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek do modernizacji trasy kolejowej Warszawa-Białystok, fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica. Jak zapowiadały wcześniej PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny. Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl