Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Rail Baltica. Polsko-chińskie konsorcjum uznane za najlepsze, choć oferta znacznie przekracza budżet

13
Podziel się:

Polsko-chińskie konsorcjum najlepiej ocenione w aukcji elektronicznej, dotyczącej budowy odcinka Rail Baltica na trasie Czyżew-Białystok. I to mimo że oferta znacznie przekracza budżet PKP PLK. Koleje twierdzą, że rozstrzygnięcie przetargu i tak jest możliwe.

Budowa Rail Baltica. Polsko-chińskie konsorcjum zdobyło najwięcej punktów, jednak oferta znacznie przekracza budżet
Budowa Rail Baltica. Polsko-chińskie konsorcjum zdobyło najwięcej punktów, jednak oferta znacznie przekracza budżet (PAP, Wojtek Jargiło)

Oferta złożona przez polsko-chińskie konsorcjum została najlepiej oceniona w aukcji elektronicznej przeprowadzonej w przetargu na budowę ok. 71-kilometrowego fragmentu trasy kolejowej Rail Baltica na odcinku Czyżew-Białystok - informuje PAP, powołując się na PKP PLK. Oferta złożona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, Stecol z Chin i Sinohydro też z Chin była jedną z trzech złożonych ofert w trwającym przetargu.

Co ciekawe, właśnie to konsorcjum zaproponowało najwyższą cenę: 5,2 mld zł brutto. PKP PLK w sierpniu, gdy otwierało oferty, poinformowało, że wartość zamówienia to blisko 1,6 mld zł brutto. Jednak w aukcji elektronicznej konsorcjum polsko-chińskie zdobyło najwięcej punktów, choć PKP PLK nie podają wprost, czy oznacza to, że oferta została wybrana za najlepszą w przetargu. Aukcja odbyła się 30 października.

"Przeprowadzenie aukcji ma na celu ustalenie, który wykonawca uzyskał największą ilość punktów. Po przeprowadzonej aukcji zamawiający zbada, czy wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z procedurą wynikającą z ustawy Prawo zamówień publicznych. Podpisanie umowy planowane jest na I kwartał 2020 roku" - poinformował w poniedziałek PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK, które ma realizować inwestycję.

Zobacz także: Obejrzyj: Krok od tragedii. Pociąg przejechał przy otwartym szlabanie

Krzysztof Pietras, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, zapewnia, że mimo iż oferty na odcinek Czyżew-Białystok przekraczały wartość zamówienia, jest szansa na rozstrzygnięcie tego przetargu i PKP PLK będą do tego dążyć. - Krajowy Program Kolejowy przewiduje już finansowanie na tę inwestycję, na odcinek Czyżew-Białystok. Są podjęte decyzje w tej sprawie, a brakujące środki są zabezpieczone we wrześniowej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego - powiedział Pietras.

Odcinek Czyżew-Białystok to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek do modernizacji trasy kolejowej Warszawa-Białystok, fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica. Jak zapowiadały wcześniej PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny. Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(13)
WYRÓŻNIONE
Zart
5 lata temu
No Matolusz wyskakuj z kasy i jak tam budżet się domyka? Przedsiębiorców to dusisz....ale z budżetu też teraz trzeba na inwestycje więcej płacić.I ty byłeś ministrem finansów....
Asd
5 lata temu
Skoncza jak Covec... guano z tego wyjdzie.
Michal
5 lata temu
Powinno się skończyć z przetargami a wprowadzić przejrzyste i otwarte licytacje. Tyle w temacie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (13)
Fuck
5 lata temu
Sinohydro to ci co położyli budowę autostrady
Jarro
5 lata temu
Sinohydro juz budowalo www we Wrocku wiec sprawdzone:) dajmy szanse
Kt
5 lata temu
Brawo PiS. Ostatnio czytałem, że Brytyjczycy zamierzają znacznie zwiększyć wydatki infrastrukturalne i socjalne. Tego nie napiszą, ale ewidentnie idą drogą PiSu.
Gość
5 lata temu
Coś pomieszaliście z budżetem PLK, bo teraz mieli wyższy. To i tak mało przy terminach, które są przewidziane na realizację. Chińczykom otworzymy wrota do przetargów w UE. Dla nich zależy też na transporcie kolejowym, bo jest dużo szybciej niż statkami. Ciekawe tylko czy się odnajdą w naszych procedurach fidicowskich i kolejowych.
riki
5 lata temu
73mln za 1km a maksymalna prędkość ledwo 200km/h. ŻENUA...