Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Rail Baltica pomogą zbudować Chińczycy. Kontrakt na 3,3 mld zł

16
Podziel się:

Wykonawcą na ostatnim odcinku modernizowanej linii z Warszawy do Białegostoku ma być konsorcjum firm. Wśród nich chińska państwowa firma Sinohydro Corporation Limited. Kontrakt wart jest 3,3 mld zł.

Do 200 km/h mają poruszać się pociągi pasażerskie na zmodernizowanej trasie Warszawa – Białystok.
Do 200 km/h mają poruszać się pociągi pasażerskie na zmodernizowanej trasie Warszawa – Białystok. (PKP SA)

Do 200 km/godz. mają jeździć pociągi pasażerskie na zmodernizowanej trasie Warszawa – Białystok. Podróż najszybszym pociągiem ma skrócić się poniżej 90 min. Polskie Linie Kolejowe poinformowały właśnie o podpisaniu gigantycznej umowy - na ponad 3,3 mld zł netto - na prace na odcinku Czyżew – Białystok.

"To ostatni odcinek modernizowanej linii z Warszawy do stolicy Podlasia, na międzynarodowej trasie kolejowej Rail Baltica - jedna z najważniejszych inwestycji na polskich torach o znaczeniu krajowym i międzynarodowym" - wskazuje w komunikacie PKP.

W sumie zmodernizowana ma zostać 71-km trasa. Pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem postaną skrzyżowania wielopoziomowe - wiadukty i tunele zastąpią przejścia i przejazdy kolejowo-drogowe. Inwestycja obejmuje też budowę 200-metrowego mostu na Narwi między Łapami i Uhowem oraz kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych.

Jak wskazują PKP PLK, wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation Limited.

Ta ostatnia to chińska państwowa firma inżynierii i budownictwa wodnego. Pośród 225 globalnych graczy na globalnym rynku inżynierii budowlanej pod względem rocznych przychodów, Sinohydro lokowana była na 14 pozycji. To szósta największa firma budowlana w Chinach.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
Pzdr
4 lata temu
1. Czy udało się już odzyskać pieniądze na autostrady ukradzione przez chińską firmę? I jaką mamy gwarancję że sytuacja się nie powtórzy? Bo przypominam, że chińskie prawo chroni rodzimych oszustów przez zagranicznymi roszczeniami. 2. Oferta krajowa (jeśli gwarantuje pozostanie większości kapitału w Polsce) nawet jeśli jedt droższa o 20% jest bardziej opłacalna
raf
4 lata temu
to sa jaja. Juz zawalili autostrady, teraz koronowirus a my jeszcze zapraszamy do robienia torow. A gdzie polscy robotnicy ?
Wu jek
4 lata temu
Oczywiście koronnka w gratisie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
K22
4 lata temu
Kto ma najlepsze drogi i koleje szybkiej prędkości na świecie? - Chiny. Kto ma dziadowskie koleje prawie jak w Bangladeszu? - Polska Widzę pisk środowisk budowlanych i układzików które marnotrawią środki podatników i niszczą Polskę od środka. Dlatego Polska po 31 latach jest dalej krajem peryferyjnym a Chiny globalną potęgą. Dalej będziecie jeździli starymi składami 40 km/h a Chińczycy jeżdżą 300/h super koleją.
Komar
4 lata temu
Dawna kolej warszawsko - petersburska zbudowana w latach sześćdziesiątych XIX wieku. Prowadziła z Warszawy przez Białystok, Grodno i Wilno do Petersburga. Funkcjonowała w państwie carów, w II Rzeczypospolitej i w czasach PRL. Została zniszczona po rozszerzeniu granic Unii Europejskiej - Litwa rozebrała tory przy granicy z Białorusią.
Ja
4 lata temu
Co Bialystok ma wspólnego z Bałtykiem,po drugie wiemy kto za miłościwie nam panującymi stoi
Qraten
4 lata temu
Chcą poznać infrastrukturę krytyczną Państwa. Nie wierzę by ich chęci budowy miały jakieś znaczenie pieniężne
basiulka
4 lata temu
A kiedy do Suwałk.