Budowa liczącej 870 km linii kolejowej, która połączy Tallinn z Warszawą i pośrednio z Helsinkami będzie narażona na zmiany klimatyczne - oceniła spółka RB Rail, która zleciła ekspertyzę w krajach bałtyckich.
Kolej Rail Baltica może wreszcie ruszyć
"Na podstawie analiz danych klimatycznych oraz pogodowych z okresu 30 lat oraz prognoz na szczeblu krajowym, stwierdzono, że region bałtycki może doświadczać stopniowo coraz bardziej umiarkowanych zim, z mniejszą ilością śniegu, ale jednocześnie z większą ilością mokrego opadu śniegu, a także marznącego deszczu oraz zjawisk gołoledzi czy oblodzenia. Z kolei w okresie letnim prawdopodobne są coraz częstsze fale upałów z temperaturą sięgającą nawet 40 st. Celsjusza" - wynika z raportu, którego treść publikuje Polska Agencja Prasowa.
Ekspertyza ma pomóc w dostosowaniu infrastruktury w taki sposób, aby była możliwa do utrzymania i przygotowana na różne scenariusze zmian klimatycznych.
Ruszyła budowa Rail Baltica
Jak wskazuje PAP, częściej występujące niekorzystne zjawiska pogodowe będą miały wpływ nie tylko na realizację przedsięwzięcia, ale również na przyszłych pasażerów.
Budowa szlaku kolejowego ma pochłonąć 6 mld euro. Rail Baltica ma zostać ukończona w 2026 r.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl