Honda Civic w przyszłym roku będzie obchodziła 50. rocznicę urodzin! Pierwsza generacja tego japońskiego kompaktu zadebiutowała w 1971 r. Teraz w salonach dealerskich Hondy sprzedawana jest już dziesiąta generacja tego samochodu. Honda Civic najnowszej generacji dostępna jest jako 5-drzwiowy hatchback i 4-drzwiowy sedan. Pod jej maską może pracować jeden z dwóch silników benzynowych: 1,0 VTEC TURBO o mocy 120 KM lub 1,5 VTEC TURBO o mocy 182 KM.
W marcu szukałem najlepszego finansowania dla 4-drzwiowej Hondy Civic Executive. Auto z tym poziomem wyposażenia kosztuje 120 700 zł. Przyjąłem, że osoba, która chce kupić Hondę, dysponuje własnymi środkami w wysokości 36 210 zł, czyli 30% ceny auta.
Najlepszy kredyt na zakup Hondy Civic Executive
Poprosiłem banki o przysłanie propozycji kredytów samochodowych i kredytów gotówkowych w wysokości 84 490 zł, spłacanych w równych ratach miesięcznych przez 6 lat. 10 najlepszych propozycji kredytów samochodowych i kredytów gotówkowych znalazło się w rankingu, którego czołówkę tworzą kredyty samochodowe BNP Paribas Banku Polska i mBanku oraz pożyczka pieniężna z ING Banku Śląskiego.
Na pierwszym miejscu w rankingu znalazł się kredyt samochodowy BNP Paribas Banku Polska. Kredyt ten będzie Cię kosztował łącznie 19 136 zł. O tyle więcej oddasz bankowi po 6 latach. Miesięczna rata wyniesie 1 439,24 zł. Oprocentowanie kredytu to 6,29% w skali roku, a za jego udzielenie zapłacisz 1,5% prowizji. Wysokość RRSO to 7,02%.
Na drugiej pozycji znalazła się propozycja mBanku. W jej przypadku, na miesięczną ratę będziesz musiał wygospodarować 1 462,84 zł. Oprocentowanie kredytu wyniesie 5,99%. Za udzielenie finansowania zapłacisz 4,5% prowizji. Całkowity koszt kredytu zamknie się kwotą 20 834 zł. RRSO dla tej oferty to 7,82%.
Miejsce trzecie zajęła pożyczka pieniężna z ING Banku Śląskiego. Jej łączny koszt wyniesie 22 170 zł. Wybierając tę ofertę, co miesiąc zapłacisz ratę w wysokości 1 481,40 zł. Bank będzie naliczał odsetki na podstawie oprocentowania w wysokości 7,99%. Za udzielenie kredytu zapłacisz prowizji, a RRSO dla tej propozycji to 8,30%.
Poz. | Nazwa banku | Nazwa kredytu/pożyczki | Całkowity koszt kredytu | Miesięczna rata | RRSO | Weź kredyt |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | BNP Paribas Bank Polska | Kredyt samochodowy | 19 136 zł | 1 439,24 zł | 7,02% | Weź kredyt |
2 | mBank | Kredyt samochodowy | 20 834 zł | 1 462,84 zł | 7,82% | Weź kredyt |
3 | ING Bank Śląski | Pożyczka pieniężna | 22 170 zł | 1 481,40 zł | 8,30% | Weź kredyt |
4 | Santander Consumer Bank | Kredyt samochodowy | 23 887 zł | 1 505,24 zł | 8,92% | Weź kredyt |
5 | Alior Bank | Pożyczka Internetowa 0% Prowizji | 25 155 zł | 1 522,85 zł | 9,37% | Weź kredyt |
6 | Santander Bank Polska | Oferta standardowa | 25 392 zł | 1 527,90 zł | 9,47% | Weź kredyt |
7 | Citi Handlowy | Pożyczka Gotówkowa online | 25 424 zł | 1 526,00 zł | 9,46% | Weź kredyt |
8 | BOŚ | Pożyczka Gotówkowa | 31 296 zł | 1 608,13 zł | 11,57% | Weź kredyt |
9 | Pekao | Pożyczka Ekspresowa | 32 673 zł | 1 627,26 zł | 12,05% | Weź kredyt |
10 | Millennium Bank | Pożyczka Gotówkowa | 32 728 zł | 1 628,04 zł | 12,08% | Weź kredyt |
Kredyt na auto nowe - przeznaczony na zakup Hondy Civic Sedan Executive. Cena pojazdu 120 700 zł (środki własne klienta - 36 210,00 zł). Okres spłaty 6 lat. Klient (dwuosobowe gospodarstwo domowe) z miesięcznymi dochodami netto w wysokości 5 720 zł netto uzyskiwanymi z umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony. Klient nie posiada innych kredytów. Ma kartę kredytową z limitem 5 000 zł. W zestawieniu zostały ujęte banki, które odesłały wypełnione ankiety do 23 marca 2020 r.
Honda Civic Executive – pierwsze wrażenie
Honda Civic dziesiątej generacji dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia – jako hatchback i sedan. Do testów dostałem auto z tym drugim, rzadziej spotykanym na ulicach, rodzajem nadwozia. Z zewnątrz Civic nie przypomina klasycznego sedana, czyli takiego z wyraźnie widocznymi trzema bryłami nadwozia. Według mnie na pierwszy rzut oka Civic wygląda jak liftback. O tym, że jest to sedan możesz przekonać się dopiero, kiedy podejdziesz do samochodu. Projektantom należą się zasłużone gratulacje ze zaprojektowanie tak zgrabnego samochodu. Z przodu wzrok przyciągają wąskie, ukośne reflektory.
W środku – stylowa i komfortowa
Pora na zajęcie miejsca w środku. Po wejściu do kabiny od razu widać, dlaczego wersja Executive kosztuje prawie 121 000 zł. Deska rozdzielcza wykończona jest miękkimi tworzywami, przednie fotele zapewniają komfort podczas jazdy, a jednocześnie – podczas szybciej pokonywanych zakrętów – dobrze trzymanie boczne. Siedzi się w nich dość nisko, ale można się do tego przyzwyczaić (chociaż moi współpasażerowie trochę narzekali, że trudno im się wsiadało do auta). Fotel kierowcy wyposażony był w elektryczną regulację m.in. wysokości siedziska. Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa, były pokryte skórą. To, że przednie fotele były podgrzewane nie było dla mnie niczym zaskakującym – z tym rozwiązaniem spotykałem się dość często w testowych autach. Odkrycie, że z tego dobrodziejstwa mogą też korzystać pasażerowie podróżujący na skrajnych siedziskach tylnej kanapy było dla mnie zaskoczeniem.
Na centralnym panelu znajdował się system multimedialny Honda Connect z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacją satelitarną Garmin, radiem cyfrowym DAB i 10 głośnikami. Do dyspozycji kierowcy i pasażera z przedniego fotela były też 2 porty USB, wejście HDMI oraz ładowarka bezprzewodowa, która – jak się przekonałem w czasie testu – bardzo dobrze radziła sobie z ładowaniem telefonu znajdującego się w etui.
Klimatyzacją, ogrzewaniem szyb i podgrzewaniem lusterek sterowało się w sposób tradycyjny – pokrętłami i przyciskami umieszczonymi na panelu znajdującym się pod ekranem systemu multimedialnego. Poniżej są przyciski do podgrzewania foteli. Pasażerowie tylnej kanapy mają swoje włączniki na tunelu środkowym.
W miejscu tradycyjnego zestawu wskaźników, w Civicu znajdował się ekran, na którym – oprócz podstawowych informacji (prędkości i obrotach silnika), wyświetlały się m.in. dane dotyczące zasięgu czy średniego spalania. Można było także wybrać z menu inne ustawienia, które pokazywały się na wyświetlaczu. Jednym z nich był wskaźnik pracy turbiny silnika. Wyświetlaczowi towarzyszyły dwa analogowe wskaźniki – temperatury silnika i ilości paliwa.
Na drodze – szybka i zwrotna
Pod maską Hondy pracował silnik benzynowy 1,5 VTEC TURBO o mocy 182 KM. Maksymalna moc dostępna jest przy 6 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy (220 Nm) od 1 700 do 5 500 obr./min. Moc na koła przenosiła automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów CVT. Gdybym nie wiedział, że z tym silnikiem współpracuje taka właśnie przekładnia, obstawiałbym, że jest to np. dwusprzęgłowy „automat”.
Jazda Hondą – niezależnie od tego, czy przemieszczałem się po mieście, drodze ekspresowej czy drodze jednojezdniowej – dawała mi wiele przyjemności. Wiedziałem, że w razie potrzeby auto sprawnie zareaguje na wciśnięcie pedału gazu. Nie miałem też problemów z powolnym toczeniem się w korkach. Po raz kolejny doceniłem automatyczny hamulec postojowy.
Na konsoli centralnej umieszczony był przycisk ECON, którego włączenie ma przełożyć się na mniejsze zużycie paliwa. Powiedziałem „sprawdzam”. Zapamiętałem średnie zużycie paliwa na drodze z pracy do domu z wyłączoną funkcją ECON, a następnego dnia pokonałem ten odcinek (przy podobnej pogodzie, ruchu ulicznym i stylu jazdy) z włączoną funkcją ECON. Szczerze? Nie zauważyłem specjalnych różnic w wielkości apetytu na paliwo.
Przyjemnie zaskoczyły mnie dwa elementy wyposażenia Hondy Civic – kamera cofania i system ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas jazdy do tyłu. Zapytasz: co takiego zaskakującego może być w kamerze cofania? Odpowiadam: pierwszy raz zetknąłem się z kamerą cofania, w której mogłem ustawić kąt, pod jakim pokazywany był obraz tego, co dzieje się za samochodem. Do wyboru były trzy tryby: szerokokątny (domyślny) – z jego korzystałem najczęściej, „standardowy” i „tele” – pokazujący wąski wycinek tego, co widzi kamera.
Kamera, wraz z systemem ostrzegającym o ruchu poprzecznym bardzo ułatwiały wyjazd tyłem z miejsca parkingowego na ulicę. Szerokokątny obraz na ekranie pozwalał dostrzec samochody, które były w dużej odległości, a system ostrzegał dźwiękowo i wizualnie o zbliżającym się pojeździe i kierunku, z którego nadjeżdża.
Honda Civic Executive – dla kogo?
Honda Civic jest samochodem kompaktowym. Na polskich drogach najczęściej można spotkać ten model z nadwoziem hatchback. Ja jednak przekonałem się, że sedan, mimo że droższy (jest dostępny tylko z mocniejszym silnikiem i w dwóch „wszystkomających” wersjach wyposażenia), jest bardzo dobrym kandydatem na auto rodzinne. Pojemność jego bagażnika wynosi 519 l (w hatchbacku – 478 l). 4-drzwiowy Civic jest też dłuższy od hatchbacka (4,65 m. vs. 4,52 m.) przy praktycznie takim samym rozstawie osi (2,7 m). Warto też dodać, że projektanci sedana pomyśleli o ułatwieniu dla osób, które chciałyby szybko powiększyć przestrzeń ładunkową poprzez złożenie oparcia tylnej kanapy. W bagażniku umieszczone są dwa przyciski, które umożliwiają wykonanie tej czynności.
Jeżeli chcesz jeździć samochodem, który będzie wyróżniał się na ulicy (4-drzwiowy Civic ma w sobie „to coś”), a po drugie, będzie autem praktycznym, powinieneś zwrócić uwagę na Civica z nadwoziem sedan.
W kwietniowym rankingu kredytów na zakup samochodu będę szukał najlepszego finansowania zakupu kompaktowego SUV-a – Mitsubishi ASX.