RAV4 w nazwie SUV-a Toyoty oznacza Recreational Active Vehicle – with 4-wheel-drive, czyli „rekreacyjny pojazd z napędem na cztery koła”. Toyota RAV4 jest produkowana już od 26 lat, a na początku 2020 r. swojego nabywcę znalazł dziesięciomilionowy egzemplarz tego samochodu. Od 2019 r. sprzedawana jest już piąta generacja tego modelu. Możesz wybrać RAV4 z silnikiem benzynowym lub z napędem hybrydowym, z napędem na przednią oś lub na cztery koła.
W październiku szukałem najlepszego finansowania dla Toyoty RAV4 w wersji wyposażenia Executive. Samochód z tym poziomem wyposażenia kosztuje 193 700 zł (cena uwzględnia wyposażenie dodatkowe). Przyjąłem, że osoba chcąca kupić samochód z własnej kieszeni przeznacza na ten cel 58 110 zł, czyli 30% ceny samochodu.
Najlepszy kredyt na zakup Toyoty RAV4 Executive
Banki udzielające kredytów samochodowych i kredytów gotówkowych poprosiłem o propozycji kredytów w kwocie 135 590 zł, które będą spłacane przez 6 lat w równych ratach miesięcznych.
Czołówkę październikowego rankingu kredytów na zakup samochodu tworzą kredyty samochodowe z Santander Consumer Banku, BNP Paribas i mBanku. Na jakich warunkach są udzielane? Sprawdziłem to.
Zwycięzcą październikowego rankingu został kredyt samochodowy udzielany przez Santander Consumer Bank. Jego całkowity koszt wynosi 29 513 zł, a miesięczna rata – 2 293,09 zł.
Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego Santander Consumer Banku?
- oprocentowanie – 5,95%,
- prowizja za udzielenie finansowania – 1,50%,
- RRSO – 6,92%.
Co warto jeszcze wiedzieć o kredycie samochodowym z Santander Consumer Banku?
- Wniosek o udzielenie kredytu możesz złożyć przez telefon. O podjęciu decyzji kredytowej bank poinformuje Cię telefonicznie lub mailowo. Umowę kredytu podpiszesz w oddziale – po wcześniejszym umówieniu terminu.
- Kredyt możesz otrzymać w wysokości nawet 100% ceny samochodu – nie musisz mieć własnych środków.
- Kredyt możesz spłacać przez 8 lat (minimalny okres kredytowania to 6 miesięcy) w ratach równych lub malejących.
- Kredytem możesz sfinansować zakup nowego lub używanego samochodu osobowego lub dostawczego.
- Bank akceptuje różne źródła dochodów – w tym dochody z zagranicy.
Drugie miejsce przypadło kredytowi samochodowemu z BNP Paribas. W jego przypadku, po 6 latach oddasz o 30 392 zł więcej niż pożyczyłeś. Co miesiąc zapłacisz ratę w wysokości 2 305,31 zł.
Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego z BNP Paribas?
- oprocentowanie – 6,29%,
- prowizja za udzielenie kredytu – 1,50%,
- RRSO – 7,02%.
Co warto jeszcze wiedzieć o kredycie samochodowym z BNP Paribas?
- Wniosek o udzielenie kredytu możesz złożyć nie tylko w oddziale banku, ale też w wybranych komisach samochodowych i w salonach dealerskich.
- Kredytem możesz sfinansować zakup pojazdu nowego lub używanego (bez ograniczenia jego wieku).
- Kredyt możesz spłacać nawet przez 10 lat (minimalny okres spłaty to 6 miesięcy).
- Możesz pożyczyć nawet 500 000 zł.
- Kredytem możesz sfinansować zakup nie tylko samochodu osobowego, ale także motocykla, quada a nawet jachtu.
Na najniższym miejscu podium znalazł się kredyt samochodowy z mBanku. Jego łączny koszt to 33 435 zł. Miesięczna rata zuboży Twój domowy budżet o 2 347,57 zł miesięcznie.
Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego mBanku?
- oprocentowanie – 5,99%,
- prowizja za udzielenie kredytu – 4,50%,
- RRSO – 7,82%.
Co warto jeszcze wiedzieć o kredycie samochodowym z mBanku?
- Wniosek o kredyt możesz złożyć przez internet, w placówce mBanku lub podczas rozmowy z konsultantem infolinii. Niezbędne dokumenty dostarczasz do placówki mBanku. Umowę podpisujesz w wybranej placówce mBanku lub w Punkcie Obsługi mFinanse.
- Możesz wziąć kredyt nawet na 125% wartości pojazdu (dodatkową gotówkę możesz przeznaczyć na dowolny cel).
- Możesz pożyczyć nawet 450 000 zł.
- Kredyt możesz spłacać nawet przez 10 lat (minimalny okres spłaty wynosi 6 miesięcy).
- Kredytem możesz sfinansować nie tylko samochód, ale też quada, motocykl czy skuter.
- Jeżeli jesteś klientem mBanku możesz otrzymać kredyt samochodowy online – po wypłacie środków masz aż 120 dni na znalezienie i zakup pojazdu.
Nazwa banku | Nazwa kredytu/pożyczki | Całkowity koszt kredytu | Miesięczna rata | RRSO | Weź kredyt |
---|---|---|---|---|---|
Santander Consumer Bank | Kredyt samochodowy | 29 513 zł | 2 293,09 zł | 6,92% | Weź kredyt |
BNP Paribas | Kredyt samochodowy | 30 392 zł | 2 305,31 zł | 7,02% | Weź kredyt |
mBank | Kredyt samochodowy | 33 435 zł | 2 347,57 zł | 7,82% | Weź kredyt |
Getin Bank | Kredyt samochodowy (Standard) | 38 306 zł | 2 413,78 zł | 8,88% | Weź kredyt |
Alior Bank | Pożyczka Internetowa | 39 280 zł | 2 428,76 zł | 9,13% | Weź kredyt |
Santander Bank Polska | Oferta Standardowa | 42 677 zł | 2 476,05 zł | 9,90% | Weź kredyt |
ING Bank Śląski | Pożyczka pieniężna | 45 176 zł | 2 510,64 zł | 10,45% | Weź kredyt |
Bank Millennium | Pożyczka Gotówkowa | 47 458 zł | 2 542,33 zł | 10,96% | Weź kredyt |
Bank Pocztowy | Kredyt Pocztowy | 55 412 zł | 2 652,96 zł | 12,42% | Weź kredyt |
Kredyt na auto nowe - przeznaczony na zakup Toyoty RAV4 Executive. Cena pojazdu 193 700 zł (środki własne klienta - 58 110 zł). Okres spłaty 6 lat. Klient (dwuosobowe gospodarstwo domowe) z miesięcznymi dochodami netto w wysokości 5 777 zł netto uzyskiwanymi z umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony. Klient nie posiada innych kredytów. Ma kartę kredytową z limitem 5 000 zł. W zestawieniu zostały ujęte banki, które odesłały wypełnione ankiety do 21 października 2020 r.
Toyota RAV4 z zewnątrz – wyrazista
Mocna sylwetka charakterystyczna dla samochodów typu SUV ma wyraźnie zarysowaną linię nadwozia – tak wygląd Toyoty RAV4 piątej generacji opisuje polski importer marki. I – co tu dużo mówić – ma rację. Nowa Toyota RAV4 wyróżnia się spośród innych SUV-ów i crossoverów, jakie możesz spotkać na ulicach.
Nowa Toyota RAV4 stylistycznie nawiązuje do koncepcyjnego modelu FT-AC (Future Toyota Adventure Concept), który został zaprezentowany w grudniu 2017 r. podczas Los Angeles Auto Show. Do modelu produkcyjnego nie weszły co prawda wszystkie rozwiązania, jakie zostały zastosowane w tym koncepcie, ale wystarczy porównać jego nadwozie z nadwoziem Toyoty RAV4 żeby zobaczyć, jaką drogą poszli projektanci nowego SUV-a japońskiej marki.
Podobieństwo zobaczysz zwłaszcza jeśli spojrzysz na wąskie przednie reflektory i tylne światła nowej RAV4. Podobieństwo widać nie tylko „en face”, ale też z profilu. Jest nieco różnic, bo w końcu model produkcyjny nigdy nie jest w 100% taki sam jak model koncepcyjny, ale projektantom udało się zachować tkwiącego w nim „ducha” i narysować samochód, który – już na pierwszy rzut oka – może się podobać (i się podoba) i wywołuje efekt WOW!
Toyota RAV4 piątej generacji jest całkiem sporym samochodem. Rozmiary tego SUV-a są następujące:
- 4 600 mm długości (jest o 5 mm krótszy od poprzedniej generacji),
- 1 855 mm szerokości (o 10 mm więcej od poprzednika),
- 1 685 mm wysokości, co oznacza, że jest wyższa o 10 mm od RAV4 IV generacji.
Nowa Toyota RAV4 ma też więcej miejsca w kabinie. Jej rozstaw osi wynosi 2 690 mm, co oznacza, że
zwiększył się o 30 mm. Prześwit Toyoty RAV4 piątej generacji wynosi 195 mm (dla wersji hybrydowej – 190 mm).
Toyota RAV4 w środku – przestronna, komfortowa i nowoczesna
Po zajęciu miejsca za kierownicą odczułem lekkie deja vu. Może dlatego, że jesienią zeszłego roku jeździłem nową Toyotą Corollą, i dlatego niektóre elementy (m.in. panel sterowania klimatyzacją, ekran multimediów czy układ przycisków na kierownicy) były mi znajome. Zresztą nawet jeżeli wcześniej nie jeździłeś Toyotą, nie będziesz miał problemów z przyzwyczajeniem się do obsługi tego auta. Do zapoznania się z umiejscowieniem przycisków i pokręteł nie potrzeba więcej niż kilku minut – znajdziesz je tam, gdzie należy się ich spodziewać.
Fotel kierowcy regulowany jest regulowany elektrycznie. Co więcej – wyposażony jest w pamięć ustawień. Swoje indywidualne ustawienia odległości od kierownicy i wysokości siedziska mogą zapisać dwie osoby. To bardzo dobre rozwiązanie w sytuacji, kiedy samochód prowadzi więcej niż jedna osoba. Unikasz w ten sposób niespodzianek, kiedy np. chcesz wsiąść za kierownicę, a fotel jest ustawiony tak blisko, że nie możesz się zmieścić.
Przednie fotele są podgrzewane i wentylowane. Fotel kierowcy jest dodatkowo wyposażony w elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego. Dzięki temu – nawet po kilkusetkilometrowej podróży – nie wysiądziesz zza kierownicy zmęczony.
Także pasażerowie jadący na tylnej kanapie nie powinni narzekać. Dzięki dużemu rozstawowi osi mają dużo miejsca na nogi. Dodatkowo, osoby jadące na skrajnych miejscach na tylnej kanapie mogą korzystać z podgrzewanych siedzeń. Samochód wyposażony jest też w nawiewy powietrza dla osób jadących z tyłu.
Nic, tylko wsiadać i w dłuższą podróż wyruszać…
Wygląd wnętrza? Także i w tym przypadku Toyota RAV4 nie ma się czego wstydzić. Wnętrze testowej kabiny Toyoty RAV4 była utrzymana dwóch odcieniach szarości. Moim zdaniem bardzo dobrze współgrało to z granatowym nadwoziem.
Klimatyzacją w RAV4 steruje się w sposób tradycyjny – przy użyciu pokręteł. Są one na tyle duże, że bez problemów możesz je zimą obsługiwać w rękawiczkach.
Także system multimedialny Toyota Touch 2 możesz obsługiwać przyciskami umieszczonymi po lewej i prawej stronie ekranu oraz przy pomocy dwóch pokręteł. Niektóre funkcje (np. wybór kąta obrazu kamery) obsługuje się dotykając ekranu.
Pod pokrętłami do sterowania klimatyzacją, na dole panelu środkowego umieszczone są jeszcze port USB, gniazdo 12V i indukcyjna ładowarka do smartfona.
Co napędza Toyotę RAV4?
Moim testowym autem była „ravka” z napędem hybrydowym. Potwierdzała to m.in. naklejka „Stop smog, Go Hybrid” umieszczona na szybie klapy bagażnika samochodu.
W Toyocie RAV4 montowany jest jeden rodzaj napędu hybrydowego – 2.5 Hybrid DynamicForce. Ten najmocniejszy napęd hybrydowy Toyoty jest stosowany – poza RAV4 – tylko w Camry.
Łączna moc układu hybrydowego w Toyocie RAV4 z napędem na 4 koła wynosi 222 KM (w wersji z napędem na jedną oś maksymalna moc układu hybrydowego wynosi 218 KM).
Napęd 2.5 Hybrid DynamicForce składa się z wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 2,5 l, mocy 176 KM i z maksymalnym momentem obrotowym 221 Nm (osiąganym w zakresie od 3 600 do 5 200 obr./min) oraz dwóch silników elektrycznych – jeden z nich napędza przednią oś, drugi - tylną.
Moment obrotowy na koła przenosiła – jak w każdej hybrydzie Toyoty – bezstopniowa skrzynia automatyczna e-CVT.
Jak jeździ Toyota RAV4?
Na pytanie „jak jeździ Toyota RAV4” można odpowiedzieć krótko: cicho i płynnie. Jeżdżąc tym japońskim SUV-em po raz kolejny przekonałem się o zaletach płynących z napędu hybrydowego w mieście.
Czekasz na zmianę świateł. W końcu na sygnalizatorze zapala się zielone światło. Dotykasz lekko pedału przyspieszenia. Samochód bezszelestnie rusza z miejsca. System stop&start nie musi włączać silnika, bo tego systemu w hybrydowej Toyocie nie ma. Nie jest potrzebny. Chwilę przed ruszeniem zwalniany jest tylko automatyczny hamulec postojowy.
W warunkach miejskich – zwłaszcza w godzinach szczytu, kiedy powoli przemieszczasz się od skrzyżowania do skrzyżowania, możesz w pełni wykorzystać jazdę w trybie bezemisyjnym. Auto będzie się powoli toczyło korzystając z napędu elektrycznego. Kiedy puścisz pedał gazu i/lub wciśniesz hamulec, energia kinetyczna będzie zamieniana na energię elektryczną. Prąd będzie magazynowany w akumulatorze i wykorzystywany do napędzania auta. W takiej sytuacji wskazówka na wskaźniku trybu jazdy (zastępuje obrotomierz) ustawi się na pozycji CHARGE.
Jeśli będziesz chciał przyspieszyć wystarczy, że mocniej wciśniesz gaz. Do akcji włączy się silnik spalinowy, a wskazówka na wskaźniku trybu jazdy rozpocznie wspinaczkę w stronę pozycji POWER. Po rozpędzeniu się możesz odpuścić pedał gazu. Wskazówka wróci na pole ECO, a na tablicy wskaźników zaświeci się kontrolka EV, informująca, że samochód napędzany jest przez silnik elektryczny.
Podczas jazdy w trasie silnik spalinowy częściej wspomaga napęd elektryczny. W kabinie słychać co prawda, że pod maską pracuje jednostka benzynowa, ale do uszu pasażerów nie docierają nieprzyjemne wrażenia dźwiękowe. Nawet podczas jazdy z prędkością przekraczającą 100 km/h mogliśmy słuchać muzyki czy rozmawiać bez potrzeby podnoszenia głosu.
Co więcej, w trybie EV hybrydowa Toyota RAV4 może jechać z prędkością nawet 115 km/h.
Głośno w kabinie zrobiło się tylko raz. Kiedy wyprzedałem na jednojezdniowej „krajówce”. Po mocnym wciśnięciu gazu samochód wyskoczył do przodu jak wystrzelony z procy, a przyspieszenie wgniotło w fotel. Po zakończonym manewrze, kiedy odpuściłem gaz i wróciłem do „marszowych” 90 km/h w kabinie znowu zrobiło się cicho.
Średnie spalanie podczas testu wynosiło między 5 a 5,5 l/100 km.
Toyota RAV4 – jak jest wyposażona?
Wersja Executive, którą jeździłem, to topowa wersja wyposażenia. Lista jej wyposażenia standardowego jest długa i dlatego wymienię tylko niektóre elementy, jakie się na nią składają:
- światła główne w technologii LED,
- automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu,
- automatyczne światła drogowe,
- inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC),
- system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM),
- układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów,
- asystent utrzymania pasa ruchu (LTA),
- system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania,
- układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA),
- system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall),
- system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS),
- przednie i tylne czujniki parkowania,
- kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi,
- system kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor),
- podgrzewane lusterka zewnętrzne, przednia szyba i kierownica,
- system bezkluczykowego dostępu do samochodu,
- dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń,
- indukcyjna ładowarka do telefonu w konsoli centralnej,
- elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo,
- dwa porty USB w konsoli centralnej w drugim rzędzie siedzeń.
Opcją, o której warto wspomnieć osobno jest lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym. Pewnie widziałeś samochody z tak wypakowanym bagażnikiem, że przewożone w nim przedmioty uniemożliwiały zobaczenie czegokolwiek w lusterku wewnętrznym. W Toyocie RAV4 wystarczy w takim przypadku wcisnąć jeden przycisk, a lusterko wewnętrzne zamieni się monitor o wysokiej jakości obrazu. Obraz przekazywany do lusterka pochodzi z kamery znajdującej się na samej górze szyby w klapy bagażnika.
Wyposażenie standardowe wersji Executive możesz wzbogacić trzema pakietami:
• Premium Audio JBL z 9 głośnikami,
• Skyview (elektrycznie sterowany dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania),
• Protection (pozioma siatka bagażnika, wykładzina w bagażniku, listwa ochronna na tylny zderzak oraz przednie i tylne osłony przeciwbłotne).
Toyota RAV4 – dla kogo?
Toyota RAV4 wyposażona w napęd hybrydowy to naprawdę duży i oszczędny samochód. Sprawdzi się zarówno w mieście – jego długość (4,6 m) sprawia, że jest to auto, którym bez problemów zaparkujesz np. przy centrum handlowym – jak i w trasie. Bagażnik wersji hybrydowej zmieści – do wysokości rolety – 580 l (jeżeli będziesz chciał przewieźć większe przedmioty, to po złożeniu oparć tylnej kanapy, pojemność bagażnika wzrasta do 1 690 l).
Na 2020 r. Toyota zapowiada wprowadzenie RAV4 z napędem hybrydowym typu plug-in. Maksymalna moc układu hybrydowego w tym aucie wzrośnie do 306 KM, a z wykorzystaniem napędu elektrycznego będziesz mógł przejechać nawet 65 km. Brzmi nieźle. Ciekawe tylko, ile będzie kosztować…
Już dzisiaj zapraszam do zapoznania się z listopadowym rankingiem kredytów na zakup samochodu. Jego bohaterem będzie Jeep Compass.