Miniony **rok w internecie upłynął pod znakiem wzrostu wydatków na reklamę online, spektakularnego wzrostu popularności serwisów tworzonych przez użytkowników oraz rozwoju rynku handlu elektronicznego.
W 2006 roku liczba łączy szerokopasmowych w Polsce wzrosła o ponad 170 proc. - czytamy w najnowszym raporcie IAB Polska.
Dostęp do internetu
Według badania Megapanel PBI/Gemius, liczba polskich internautów starszych niż 7 lat pod koniec 2006 roku wynosiła 13,1 mln. Polska zajmuje 9. miejsce w Europie pod względem liczby internautów.
W Polsce z internetu częściej korzystają mieszkańcy miast (prawie 50 proc.) niż wsi (22 proc.) oraz młodsi niż starsi (w grupie wiekowej 15-19 prawie wszyscy korzystają z sieci, zaś wśród osób powyżej 60 roku życia zaledwie 4 proc.).
( http://static1.money.pl/i/a/128/12416.jpeg Odsetek osób posiadających dostęp do internetu )
_ Odsetek osób posiadających dostęp do internetu _ 3/4 polskich internautów łączy się z siecią w domu, 91 proc. z nich korzysta ze stałego łącza. Średni czas korzystania z internetu w Polsce wzrósł w ciągu 2006 roku z 25 do 30 godzin miesięcznie.
Reklama online
W 2006 roku wydatki netto (bez umów barterowych) na reklamę w internecie w Polsce wyniosły ok. 215 mln złotych. Oznacza to wzrost o prawie 60 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Wydatki na reklamę online stanowiły już 3,9 proc. wszystkich wydatków reklamowych.
( http://static1.money.pl/i/a/130/12418.jpeg Wydatki na reklamę online w Polsce )
_ Wydatki na reklamę online w Polsce _W Wielkiej Brytanii internet przyciąga ponad 11 proc. wszystkich nakładów na reklamę, więcej niż radio i outdoor razem wzięte. Na całym świecie wydatki na reklamę online to 5,8 proc. wszystkich wydatków reklamowych
E-commerce i ogłoszenia
Obroty polskiego e-commerce wzrosły w 2006 roku do 5 mld złotych. Zakupy w sieci robi ponad 3,3 miliona osób.
Pod koniec 2006 roku już 5,8 miliona osób w Polsce (44% internautów w wieku 7+) korzystało z serwisów ogłoszeniowych w internecie.
( http://static1.money.pl/i/a/129/12417.jpeg Wydatki na reklamę na świecie ) _ Wydatki na reklamę na świecie _ | ( http://static1.money.pl/i/a/131/12419.jpeg Obroty polskiego e-commerce ) _ *Obroty polskiego e-commerce * _ |
---|---|
( http://static1.money.pl/i/a/132/12420.jpeg Liczba gospodarstw domowych ze stałym łączem ) _ Liczba gospodarstw domowych ze stałym łączem _ | ( http://static1.money.pl/i/a/133/12421.jpeg Udział poszczególnych mediów w rynku reklamowym ) _ Udział poszczególnych mediów w rynku reklamowym _ |
| Internet Advertising Bureau działa na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Wśród członków stowarzyszenia znajdują się portal Money.pl oraz inne portale i wortale internetowe, sieci reklamowe, agencje interaktywne. Jednym z ważniejszych zadań stowarzyszenia jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie metod wykorzystania Internetu. IAB ma za zadanie informować o jego potencjale reklamowym, pokazywać skuteczne rozwiązania, tworzyć i prezentować standardy jakościowe, uświadamiać klientom, czego powinni oczekiwać od tego medium i od rynku usług internetowych oraz jakie wymagania powinni stawiać agencjom, świadczącym te usługi. Działania stowarzyszenia mają tworzyć forum prezentacji najnowszych światowych publikacji, dotyczących efektywnego wykorzystania Internetu. Pełna wersja raportu IAB Polska "Internet 2006. Polska, Europa i świat" dostępna jest w sprzedaży pod adresem www.iab.com.pl |
| --- |