Azure Poland Central to trzy niezależne lokalizacje w okolicach Warszawy, z których każda składa się z jednego lub więcej centrów danych. Zgodnie z zapowiedziami Microsoft inwestycja ma wpłynąć na rozwój biznesu w naszym kraju i zwiększyć jego konkurencyjność. Chmura stanowi też istotny wkład we wzmocnienie odporności Polski w czasach niepewności gospodarczej i geopolitycznej.
– Nowe technologie wspierają budowanie odporności polskich przedsiębiorstw zarówno w obszarze bezpieczeństwa, jak i dostępności danych. Choćby dlatego, że dane obecne w chmurze mogą być w bezpieczny sposób szybko rozlokowane. W tak niespokojnych czasach jest to niesamowicie ważne – twierdzi Adam Ksit, wicedyrektor IT mBanku.
Sektor bankowy już od lat rozbudowuje swoje systemy oparte na chmurze.
– Dzięki temu możemy tworzyć nowe produkty dla naszych klientów. Chmura zapewnia nam szybkość ich dostarczania i otwiera przed nami nowe możliwości. Możemy np. wykorzystywać modele uczenia maszynowego czy sztucznej inteligencji do analizy dużych zbiorów danych – podkreśla Adam Ksit.
Inwestycja Microsoft Azure Poland Central to także odpowiedź na rosnące oczekiwania firm. Jak wynika z raportu PwC "Chmura i jej wartość. Oczekiwania vs. rzeczywistość", ponad połowa prezesów w Polsce (54 proc.) uważa, że bez transformacji cyfrowej ich przedsiębiorstwa nie będą rentowne.
– W chmurze budowane są najnowocześniejsze rozwiązania. Chmura wybija rytm, pokazuje jakiego rodzaju usługi są najlepsze i dobre biznesowo. Z jej elementów jesteśmy w stanie budować systemy i aplikacje, które później dajemy naszym klientom. Mamy pewność, że otrzymują oni najnowocześniejsze i najbezpieczniejsze rozwiązania – zaznacza wicedyrektor IT mBanku.
Jakie jeszcze korzyści dla firm i klientów będą płynęły z uruchomienia w Polsce centrum przetwarzania danych w chmurze? Posłuchajcie opinii eksperta.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wraz z otwarciem w Polsce regionu chmurowego Microsoft ponad 60 firm – Innowatorów Polskiej Doliny Cyfrowej i liderów innowacji w poszczególnych sektorach rynku – dzieli się doświadczeniem, biorąc udział w kampanii marketingowo-komunikacyjnej Microsoft. Cel? Wzmocnienie zaangażowania lokalnego biznesu w wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych do budowania odporności w czasach gospodarczej i społeczno-politycznej niepewności.
Więcej informacji na temat uruchomienia polskiego regionu chmurowego Microsoft można znaleźć tutaj.
Płatna współpraca z Microsoft