Cały ebook z raportem redakcji Interaktywnie.com w pdf można pobrać za darmo tutaj.
Na reklamę online w Polsce w pierwszej połowie 2021 roku wydano 2,09 mld zł. Ponad połowę tej sumy przeznaczono na reklamę display, ponad jedną czwartą stanowiła reklama w wyszukiwarkach, natomiast jedną piątą reklama wideo.
Rynek reklamy online rozwija się tak dynamicznie, że w badanym okresie był on więcej warty niż wieloletni lider zestawienia, czyli reklama telewizyjna. W pierwszej połowie 2021 roku reklama online stanowiła 43,4 procent całego rynku reklamowego w Polsce, w porównaniu do 43 procent, jakie wypracowała telewizja. Daleko z tyłu zestawienia znalazła się natomiast reklama w radiu, reklama outdoor, a także reklama w magazynach drukowanych oraz kinach.
Mobile i desktop
31,8 procent udziału w rynku reklamy online mają urządzenia mobilne (w tym smartfony i tablety).
Już w 2020 roku, na świecie było 3,5 miliarda użytkowników smartfonów, co ma niebagatelne znaczenie dla marketerów. W związku z tym, aby walczyć o tę grupę klientów należy nie tylko zadbać o responsywną stronę internetową, ale także o odpowiednio dostosowane do użytkowników smartfonów reklamy. Statista podaje, że dla tego typu urządzeń najbardziej popularną przeglądarką internetową jest Chrome.
Cały ebook z raportem redakcji Interaktywnie.com w pdf można pobrać za darmo tutaj.
Jeżeli natomiast spojrzymy na dane Gemius, okaże się, że internauci do robienia zakupów online w równym stopniu korzystają ze smartfonów, co z laptopów. Odsetek ten wynosi odpowiednio 76 i 78 procent.
Reklama display wciąż bardzo popularna
Wartość reklamy display w USA wzrośnie w 2021 roku do blisko 100 mld dolarów, wobec 66,74 mld dolarów w 2020 roku i 81,58 mld dolarów w 2021 roku. Badanie potwierdza również podobny trend w Europie.
Wagę tego typu reklam potwierdzają dane Hubspot. Według nich 68 procent marketerów jest zdania, że płatne reklamy display są ważne lub bardzo ważne.
Jak zatem będą w 2023 roku wyglądać reklamy online. Jak podaje Creatopy, w skali globalnej w 2021 roku 54 procent projektów stanowiły reklamy animowane, a w 2022 roku ich trend wzrostowy będzie kontynuowany.
Wśród najpopularniejszych formatów reklam display jest prostokąt o rozdzielczości 336 px na 280 px. Z kolei najbardziej powszechnym kolorem tła takiego banera pozostaje czarny, biały oraz niebieski.
Cały ebook z raportem redakcji Interaktywnie.com w pdf można pobrać za darmo tutaj.