Z analizy branżowego serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku 2018 r. łączna sprzedaż ogółem tygodników opinii wyniosła 454 tys. egzemplarzy. Rok wcześniej było to 495 tys. egz.
Wyniki poprawiły tylko dwa tytuły: "Tygodnik Powszechny" i "Przegląd". Ich sprzedaż od października 2017 r. wzrosła o ok. 4 proc. do odpowiednio 26 tys. i 16 tys. egzemplarzy.
Wszystkie pozostałe tygodniki zanotowały mniejsze lub większe spadki sprzedaży. Najmniej stracił lider rynku - "Gość Niedzielny", którego sprzedaż spadła o symboliczne 0,5 proc., dzięki czemu utrzymała się na poziomie 118 tys. egz.
Druga na liście najpopularniejszych tytułów "Polityka" w październiku sprzedawała się w liczbie 96 tys. egz. (-3 proc.), a "Newsweek Polska" - 82 tys. egz. (-7 proc.). Kolejnym tytułom wiedzie się znacznie gorzej.
Sprzedaż ogółem prorządowych "Sieci" i "Gazety Polskiej" spadła w ciągu roku o jedną czwartą. Pierwszy z tytułów w październiku znajdował przeciętnie 40 tys. nabywców, a drugi - 25 tys. Inny prawicowy tygodnik opinii - "Do Rzeczy" zanotował spadek o jedną piątą do 32 tys. egz.
Podawana przez Wirtualnemedia.pl sprzedaż ogółem obejmuje sprzedaż wydań drukowanych, e-wydań i wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl