Na konferencji WP jednym z pierwszych tematów poruszanych przez Jacka Świderskiego, prezesa WP Holding to wojna w Ukrainie i jej wpływ na spółkę.
- Wojna wpłynęła na naszą rzeczywistość. Widać to wyraźnie w naszej największej spółce Wirtualna Polska Media. Były momenty, gdzie dziennie czytało nas blisko 16 mln Polaków - przekonywał, dodając, że choć na początku firma zanotowała spadek przychodów, to po "dwóch tygodniach sytuacja już się unormowała".
Znacznie więcej osób czytało serwisy z portfolio grupy WP Media na urządzeniach mobilnych niż desktopowych. - Widać, że media internetowe przyciągnęły więcej czytelników niż pozostali nadawcy. To duża, ważna zmiana - wyjaśniał Świderski.
WP sięgnęła po rekord
Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv w 2021 roku wyniosły ponad 872 mln złotych. Były wyższe o 38 proc. w porównaniu do 2020 roku. Skorygowana EBITDA wzrosła o 42 proc. do poziomu prawie 308 mln złotych. Zysk netto zamknął się kwotą 188 mln złotych.
Miło mi poinformować, że dzisiaj otwieramy nasz panel do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi WP Ads na wszystkie branże. Dodatkowo, oprócz wcześniej dostępnego retargetingu rozliczanego za faktyczną sprzedaż (RoAS), prospectingu i mailingu CPC, od dziś oferujemy również standardowe kampanie display CPC i vCPM. Cieszymy się, że od sierpnia już 100 klientów założyło konto w WP Ads, liczymy, że dzisiejsze nowości spotkają się z pozytywnym odzewem zarówno naszych dotychczasowych, jak i nowych klientów – mówił w komunikacie Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.
WP uruchomiła nowe narzędzie do samodzielnego zarządzania kampaniami
W drugim półroczu 2021 roku Wirtualna Polska uruchomiła WP Ads, narzędzie do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i u innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. WP Ads oferuje rozliczenie za faktycznie zrealizowaną sprzedaż u klienta w kampaniach retargetingowych, w modelu CPC oferuje mailing i kampanie prospectingowe display. Od dziś dostępne w WP Ads są kampanie display w modelu CPC i vCPM oraz reklama natywna w modelu CPC.
Po zarejestrowaniu i zasilaniu konta na https://ads.wp.pl, każdy może przystąpić do załadowania materiałów i ustawiania parametrów emisji.
Przy tworzeniu WP Ads naszym zespołom zależało, aby jak najbardziej zniwelować bariery wejścia dla klientów. Nie tylko biznesowe, bo kampanie można ustawiać już od 100 zł, ale przede wszystkim te związane z rejestracją i poruszaniem się po narzędziu. Jest intuicyjne i proste, a jednocześnie gwarantuje precyzyjną i skuteczną reklamę – dodawał Jacek Świderski.
W WP Ads użytkownicy znajdą między innymi możliwość założenia kampanii banerowych, które pozwalają na wybór grupy docelowej, zdefiniowanie urządzeń czy kategorii tematycznych witryn internetowych. Za optymalny dobór miejsca odpowiadają specjalne algorytmy.
Konieczne jest jedynie wskazanie segmentu klientów, do których kierowana jest reklama. Panel pozwala na emisję kampanii u różnych wydawców oraz na różnych platformach e-commerce, nie tylko na powierzchniach Wirtualnej Polski.
Wirtualna Polska — najchętniej cytowanym medium
Spółka inwestuje w obszarze mediów, wzmacniając redakcje i zwiększając poziom zatrudnienia. Strona Główna WP przez dziesięć miesięcy 2021 roku zajmowała 1. miejsce w badaniu Mediapanel, jako najchętniej odwiedzana przez internautów. Dziennikarskie śledztwa oraz publikacje WP ujawniały nieprawidłowości i doprowadzały do zmian w prawie, oraz w instytucjach publicznych. Dzięki temu Wirtualna Polska była najchętniej cytowanym medium w Polsce w ostatnich miesiącach 2021 r.
W 2021 roku Wirtualna Polska Holding S.A. zainwestowała we własne, odnawialne źródła energii. Dzięki temu produkcja zielonej energii z farm fotowoltaicznych odpowiada już za 44 proc. całkowitego zużycia energii elektrycznej przez Grupę.
Wirtualna Polska to holding technologiczny prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e- commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,8 mln Polaków.
Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl