Jak tłumaczą przedstawiciele koncernu, powodem załamania sprzedaży jest pandemia koronawirusa i kryzys, który jej towarzyszy.
W Rosji drugim co do wielkości rynku dla Renault w Europie, sprzedaż spadła o jedną piątą. O prawie 30 proc. spadła sprzedaż w Indiach, a o 47 proc. w Brazylii.
Jak twierdzą przedstawiciele koncernu, sytuacja zaczyna się powoli poprawiać. Na rynku koreańskim sprzedaż samochodów wzrosła o 51 proc.
Zobacz: Zadłużenie państwa po pandemii. "Szansą projekty za unijne pieniądze"
Z kolei W Europie coraz lepiej sprzedaje się model Zoe, który czerwcu stał się najchętniej kupowanym autem elektrycznym.
- Zaczynamy drugą połowę roku z bardzo wysokim poziomem zamówień, zadowalającym poziomem zapasów, rosnącą pozycją cenową w całym asortymencie - powiedział Denis le Vot, szef sprzedaży i marketingu firmy, cytowany przez portal WNP.
Branża motoryzacyjna traci od momentu wybuchu pandemii koronawirusa. Niedawno koncern Renault poinformował o planach redukcji etatów. Pracę może stracić 14,6 tys. pracowników.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl