Portal CNBC przypomina, że McDonald’s w 1990 zrezygnował z mało ekologicznego opakowania Big Maca. I od tego czasu najbardziej znana kanapka sieci jest serwowana w papierowym opakowaniu.
Co więcej, McDonald’s zapowiedział, że do końca 2025 r. chce wykorzystywać opakowania z recyklingu w 100 proc. swoich restauracji.
To jednak nie wystarczy proekologicznym akcjonariuszom. Wywierają nacisk na giganta, aby ten bardziej skoncentrował się na opakowaniach wielokrotnego użytku - informuje CNBC.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
McDonald’s zmienia opakowania, głównie poza USA
McDonald’s dokonał kilku dużych zmian w opakowaniach w ostatnich latach, głównie poza USA.
"Komisja Europejska zakazała niektórych opakowań jednorazowego użytku, w tym słomek, talerzy i sztućców plastikowych. A pod koniec ubiegłego roku McDonald’s France wprowadził na rynek plastikowy pojemnik na żywność wielokrotnego użytku w swoim charakterystycznym czerwonym kolorze" - czytamy na portalu.
CNBC dodaje, że w zeszłym miesiącu McDonald’s opublikował raport, wyszczególniając kilka powodów, dla których produkty wielokrotnego użytku mogą być zbyt drogie, aby stanowić jedyne rozwiązanie.
"Raport sugeruje równowagę, którą próbuje wykonać gigant fast foodów — reagowanie na zmiany w przepisach europejskich, gdy jest to wymagane, ale także argumentowanie, że błędem jest postrzeganie produktów wielokrotnego użytku jako jedynego modelu odpowiedzialnych opakowań w przyszłości" - donosi CNBC.