Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|
aktualizacja

Rewolucja w Pepco. Grupa poinformowała o wielkich zmianach

12
Podziel się:

Pepco Group zmienia strategię. Koncern wycofuje się z obszaru FMCG (produkty pierwszej potrzeby) i skoncentruje się na marce Pepco jako jedynym, przyszłym formacie sklepów. Grupa zakończy działalność formatu tzw. Pepco Plus na rynkach iberyjskich (Hiszpania, Portugalia) i przyjrzy się działalności w Niemczech, gdzie odnotowuje bardzo słabe wyniki.

Rewolucja w Pepco. Grupa poinformowała o wielkich zmianach
Grupa Pepco stawia na markę Pepco jako jedyny, przyszły format sklepów (East News)

Jak czytamy w komunikacie, Pepco aktywnie szuka opcji wydzielenia Poundland z grupy, w tym rozważana jest sprzedaż tej sieci, a także możliwość wydzielenia sieci Dealz Poland w średnim okresie.

- Podejmujemy jasne, strategiczne działania, by skupić się na marce Pepco jako naszym jedynym, przyszłościowym formacie i, w efekcie odejść od oferowania towarów FMCG, a także w celu zbudowania prostszego biznesu, skoncentrowanego na wyższych marżach uzyskiwanych ze sprzedaży odzieży i towarów ogólnego przeznaczenia. Pepco będzie nadal motorem napędowym potencjału przychodów grupy - powiedział dyrektor generalny Stephan Borchert.

Silna oferta i przywództwo cenowe dają marce atrakcyjną możliwość zagospodarowania "białych plam", a wszystko po to by napędzać dalszy rentowny wzrost w najważniejszym dla nas regionie, to jest w Europie Środkowej i Wschodniej, a także na wybranych rynkach w Europie Zachodniej - dodał.

W komunikacie podano, że w ciągu ostatnich kilku lat grupa dążyła do integracji działalności swoich trzech marek (Pepco, Poundland i Dealz), w celu przejścia na prostszy model biznesowy oparty o jedną markę, jedną ofertą produktową i jeden zespół.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków

"Staraliśmy się szybko przejść w kierunku zunifikowanej działalności, z ujednoliconą ofertą dla klientów i jednolitą strategią zakupową, zakładając, że przyniesie to korzyści zarówno w zakresie skali, jak i efektywności. Jednak w trakcie ostatnich 12 miesięcy stało się jasne, że taka integracja nie przyniosła spodziewanych efektów ani klientom, ani akcjonariuszom grupy. Działalność oparta na sprzedaży produktów FMCG ciążyła na finansowych wynikach grupy, prowadząc do wolniejszego wzrostu przychodów, niższej marży brutto na sprzedaży, wyższych kosztów działalności i, w konsekwencji, do niższejzyskowności i zwrotów na zainwestowanym kapitale w porównaniu do sieci Pepco" - napisano.

W ocenie Pepco, Poundland to silna marka, która obsługuje miliony klientów każdego tygodnia, generując obroty w roku obrotowym 2024 w wysokości około 2 mld euro, działając jednakże w coraz bardziej wymagającym otoczeniu dla handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii, a sytuacja ta staje się coraz trudniejsza.

Ponadto, jak podano, zmiany budżetowe w zakresie podatków wprowadzone przez rząd Wielkiej Brytanii, wchodzące w życie od kwietnia 2025 roku, jeszcze bardziej zwiększą presję na bazę kosztową Poundland.

"Dealz, jak dotąd, w tym roku radzi sobie dobrze. Biznes ten staje się coraz bardziej samodzielny zarówno pod względem zespołu zarządzającego, jak i łańcucha dostaw. Grupa zamierza nadal zarządzać tą siecią, by optymalizować jej wartość, z ostatecznym celem dokonania przeglądu opcji strategicznych dla tej działalności, włączając w to potencjalną dezinwestycję, w średnim terminie" - napisano.

Słabe wyniki grupy w Niemczech. Co dalej?

Grupa planuje także zakończyć działalność formatu tzw. Pepco Plus na rynkach iberyjskich (Hiszpania, Portugalia), co poskutkuje konwersją większości sklepów Pepco Plus na standardowy format Pepco do końca roku obrotowego 2025. Obecnie grupa prowadzi 118 takich sklepów, co stanowi 3 proc. wszystkich sklepów pod marką Pepco.

Ponadto, Pepco prowadzi strategiczny przegląd działalności Pepco w Niemczech. Obecnie - jak podano - działają tam 63 sklepy, jednak tamtejsza działalność generuje bardzo niski poziom przychodów w przeliczeniu na powierzchnię, przy najwyższych kosztach operacyjnych w porównaniu do innych rynków. Grupa rozważy wszystkie opcje dla działalności Pepco w Niemczech.

Zmiana strategii i kierownictwa Grupy Pepco

W drugim kwartale roku obrotowego, przychody Pepco Group w ujęciu like-for-like wzrosły o 1,5 proc. w 8 tygodniach poprzedzających 2 marca 2025 r. - poinformowało Pepco w komunikacie wydanym na 2025 Capital Markets Day. Grupa spodziewa się wzrostu rdr bazowej EBITDA (MSSF 16) dla marki Pepco na wysokim jednocyfrowym poziomie.

Pepco poinformowało, że w celu zrealizowania strategii dokonuje zmian w kierownictwie.

Dyrektor generalny grupy Stephan Borchert obejmie całkowitą odpowiedzialność za prowadzenie marki Pepco. Wesprą go w tym członkowie zarządu, w tym niedawno zatrudnieni Willem Eelman jako dyrektor ds. finansowych grupy (pracujący poprzednio w GrandVision, C&A, Unilever), Hugo Van Santen jako dyrektor finansowy Pepco (wcześniej w Grupie Renault i Unilever), Viola Schimansky jako dyrektor ds. HR (wcześniej w ALDI Nord i AON), Pablo De Ayala jako dyrektor ds. IT (wcześniej w Avolta i Grupie Dufry), a także Jorge Gervasi jako dyrektor ds. operacyjnych na Europę Zachodnią (wcześniej Douglas i GrandVision).

Barry Williams, który był dyrektorem zarządzającym Poundland, zanim we wrześniu 2023 przejął funkcję dyrektora zarządzającego Pepco, wróci do Poundland, by na stałe objąć stanowisko dyrektora zarządzającego tej sieci. Zminay wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
5yt54yfdy
4 dni temu
Kiedyś było tanio za tą chińszczyznę, poczuli krew i ceny w górę i stali się zwykłym sklepem
Klient
4 dni temu
Jak nie wiadomo o co biega, to tylko o.... pieniądze!!! I w myśl ZASADY: "Co by tu zrobić, żeby się nie narobić, a kasa by spływała do portfeli potentatów w dzień i w nocy najlepiej..... szerokopasmówką!!
Tanioszka
4 dni temu
No, przychody w Polsce się zwiększą w segmencie 40+ jak Socha reklamuje ciuchy z Pepco, kto by pomyślał, kończą się złote lata Agaty Meble. A jak zestawi biżuterię z Apartu z kiecką za 40 pln?, widać można.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Klient
4 dni temu
Jak nie wiadomo o co biega, to tylko o.... pieniądze!!! I w myśl ZASADY: "Co by tu zrobić, żeby się nie narobić, a kasa by spływała do portfeli potentatów w dzień i w nocy najlepiej..... szerokopasmówką!!
PolskiKapitał
4 dni temu
Dealz powinni odkupić od Pepco Group polscy inwestorzy.
5yt54yfdy
4 dni temu
Kiedyś było tanio za tą chińszczyznę, poczuli krew i ceny w górę i stali się zwykłym sklepem
Tanioszka
4 dni temu
No, przychody w Polsce się zwiększą w segmencie 40+ jak Socha reklamuje ciuchy z Pepco, kto by pomyślał, kończą się złote lata Agaty Meble. A jak zestawi biżuterię z Apartu z kiecką za 40 pln?, widać można.
Realista
4 dni temu
Niemcy są mądrzy!!! Nikt tego syfu z pepco czy Action i i innych wynalazków nie kupuje !! Tania chińska jakość , stare modele itp. Niemcy cenią jakość i design!!!