2021 r. Answear.com zamyka świetnym wynikiem. Sprzedaż on-line wyniosła 721 mln, co w porównaniu z 2020 r. dało wzrost o 67%. Przychody ze sprzedaży za całe ostatnie 12 miesięcy osiągnęły 680 mln zł (wzrost o 66%). Rekordowy był IV kwartał 2021, kiedy to sprzedaż on-line była większa aż o 78% w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku i wyniosła 282 mln zł.
Osiągnięte przez Answear.com wzrosty sprzedaży w IV kwartale 2021 r. przebiły nasze założenia na ten okres. Wpływ na nie miał szereg czynników, w tym m.in. realizacja nowej strategii komunikacji z klientem, która skupiała się na nowoczesnej, silnej i aktywnej kobiecie oraz zrealizowana w tym duchu trzecia w tym roku szerokozasięgowa kampania marketingowa. Polepszyliśmy efektywność działań w zakresie digital marketingu, co przełożyło się na wzrost ruchu na stronach, a w efekcie na zwiększenie skuteczności finalizacji transakcji, wzrost współczynnika konwersji i średniej wartości koszyka.
10 lat Answear.com na polskim rynku
Multibrandowy sklep Answear.com w ubiegłym roku obchodził 10. rocznicę pojawienia się na rynku. To świetna okazja do tego, by głośno mówić o tym, co dotychczas udało się osiągnąć. A jest tego sporo.
W styczniu 2021 r. spółka z sukcesem zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wystartowała też w trzech kolejnych krajach: Grecji, Chorwacji i na Cyprze (w sumie Answear.com działa na terenie 10 krajów, w planie są kolejne debiuty na arenie międzynarodowej).
Jednym z poważniejszych wyzwań była migracja polskiego sklepu do nowej platformy ecommerce. Wszystko po to, by klienci mieli jeszcze lepszy dostęp do ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek, a komfort robienia zakupów był jak najwyższy.
Answear.com nie zwalnia tempa
Spółka robi wszystko, by przekuć sukces w działanie. Plany są ambitne. W kolejnych miesiącach otwarta zostanie nowa kategoria Home & living. To tu klienci znajdą mnóstwo pozytywnej energii. Zobaczą, że warto żyć aktywnie, bezkompromisowo i na swój ciekawy sposób. W tej kategorii dostępne będą designerskie przedmioty, które nadadzą charakteru i niepowtarzalnego klimatu każdemu wnętrzu.
W planach jest też dynamiczny rozwój marki własnej answear.LAB, która za swoją działalność otrzymała wiele polskich i międzynarodowych nagród, m.in. Złote Spinacze, E-commerce Polska Awards 2021, IPRA Golden World Awards 2021. Była też nominowana w jednym z największych międzynarodowych konkursów branży public relations – IN2 Sabre Awards.
Ubrania z kolekcji answear.LAB to kreacje dla silnych i pewnych siebie kobiet. Projektanci inspiracji szukają w świecie sztuki, kultury, literatury i filmu. Ubrania pozwalają się wyróżnić, a kobiety mogą z ich pomocą wyrazić swój styl i niezależność. To szczególnie ważne teraz, gdy tak wiele z nas angażuje się w walkę o swoje prawa. answear.LAB z pomocą potencjału lokalnych fabryk, niewielkich wytwórni i niezależnych projektantów, pozwala to wyrazić.
Społeczna odpowiedzialność i troska o naturalne zasoby
Obecne czasy zmuszają nas do ochrony planety. Czas beztroski minął. Musimy wspólnie zacząć walczyć o Ziemię, której zasoby drastycznie się kurczą.
By coś zmienić, trzeba działać na wielu polach. Jednym z nich są świadome zakupy. Szafy pełne słabej jakości ubrań wyszły z mody. Teraz warto stawiać na dobrej jakości odzież, która dzięki odpowiednim stylizacjom, nieustannie będzie dobrze się prezentować. Doskonale wie o tym Answear.com, który oferuje ubrania, buty i torebki najlepszych światowych marek, ale też stawia na ekologiczne rozwiązania.
Marce udaje się m.in. zmniejszyć ślad węglowy. Wszystkie zamówione produkty trafiają dla klientów w jednej paczce (można ją wykorzystać również przy ewentualnych zwrocie) i są wysyłane do klientów z całej Europy z jednego, centralnie położonego centrum logistycznego.
Answear zainicjował także akcję Wear & Share – dzięki niej udało się zebrać 25 ton odzieży, która dostanie nowe życie oraz posadzić 1000 sadzonek drzew. Projekt trwa nadal i każdy może wziąć w nim udział.
Informacje o Answear.com
Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy. W swojej ofercie ma szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. Aktualnie działa na 10 rynkach. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień.
Partnerem treści jest marka Answear.com