Rosyjski przemysł motoryzacyjny, który jest bardzo uzależniony od towarów importowanych i zagranicznych inwestycji, już wcześniej ucierpiał z powodu niedoborów półprzewodników.
Po inwazji na Ukrainę z Rosji wycofało się bardzo wielu zagranicznych producentów, co dodatkowo pogorszyło kondycję rosyjskiej branży motoryzacyjnej - wyjaśnia Reuters.
Nacjonalizacja przemysłu motoryzacyjnego w Rosji
Wskutek decyzji Renault o zaprzestaniu działalności w Rosji, aktywa koncernu w tym kraju stały się własnością państwa. Nacjonalizacja zakładów, jak podają Rosjanie, kosztowała ich "symbolicznego rubla". Francuzi zachowali prawo ich odkupu.
Z ostatnich doniesień wynika, że z moskiewskich zakładów mają wyjeżdżać rosyjskie wersje Dacii Logan, Sandero i Duster, ale z logo Łady na masce. Wskutek ograniczeń dostępu do komponentów, materiałów i podzespołów, najprawdopodobniej będą znacząco odbiegały wyposażeniem od oryginałów.