Dziś w Polsce mamy ponad 460 restauracji pod szyldem McDonald’s. Sieć zatrudnia średnio 27 tys. pracowników, sezonowo jest ich więcej. Każdy otrzymuje umowę o pracę. W związku z tym, że rotacja jest spora, sieć kojarzymy głównie z zatrudnionymi w niej studentami.
Czy ten stereotyp jest prawdziwy?
Posłuchaj rozmowy z Adamem Pieńkowskim, dyrektorem generalnym McDonald’s w Polsce.
Otwartość na różnorodność – jak deklaruje marka – to najważniejsza wartość. Jak to wygląda w praktyce? Czy tatuaże u pracowników restauracji, gdzie wszystko jest zaplanowane co do centymetra, to problem? Wyznanie albo kolor skóry? Niepełnosprawność? Wiek? Wykształcenie? Doświadczenie? Płeć, tożsamość seksualna?
– To wszystko nie ma znaczenia, liczą się kompetencje i zaangażowanie – przekonuje szef McDonald’s w Polsce, zapewniając jednocześnie w wywiadzie, na co marka zwraca uwagę, przyjmując nowego członka zespołu.
– Nie ma u nas miejsca na dyskryminację – zaznacza Pieńkowski, wyjaśniając, jakie firma ma sposoby na zażegnanie tego typu konfliktów.
Praca w sieci nie należy do łatwych, a mimo to w McDonald’s w Polsce pracują osoby starsze i z niepełnosprawnościami. Czy są w stanie nadążyć za sprawnymi, młodszymi koleżankami i kolegami?
– Istnieje możliwość dopasowania umiejętności pracownika do tego w czym może się realizować – odpowiada prezes Pieńkowski
Jak?
Wystarczy znać jego mocne strony – odpowiada dyrektor.
Jak je poznać?
Pieńkowski ma na to sposób, skoro sieć funkcjonuje bez przeszkód. Jak zaznacza, różnorodny zespół to potencjał, tylko trzeba potrafić z niego skorzystać.
To jednak nie wszystko. Okazuje się, że 81 proc. kierowników restauracji McDonald’s w Polsce to kobiety. To jedna z niewielu firm w kraju, gdzie parytet mocno przechylił się na kobiecą stronę. Czy panie lepiej sprawdzają się na stanowiskach, są bardziej zorganizowane, komunikatywne, a może – stereotypowo – kuchnia to dziedzina, w której sprawdzają się najlepiej? Dlaczego w McDonald’s w Polsce królują panie?
Posłuchaj rozmowy z Adamem Pieńkowskim, dyrektorem generalnym McDonald’s w Polsce
Podczas rozmowy szef polskiego McDonald’s zdradza również, dlaczego jest pracodawcą, który wyłamuje się ze stereotypów, przekracza bariery i często jest pionierem we wprowadzaniu nowych wartości. Dla pracowników i gości, którzy codziennie korzystają z restauracji.
Materiał sponsorowany przez McDonald’s Polska