Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że rozpoczęcie prac przy budowie tunelu będzie się wiązać z koniecznością zamknięcia wyjazdu z Krzyszkowic na drogę krajową nr 7.
- Mieszkańcy będą mogli korzystać z objazdu połączonego z jezdnią prowadzącą w kierunku Krakowa. Żeby zapewnić możliwość przejazdu w obie strony, zbudujemy na Zakopiance dwie nawrotki: na północ od zamkniętego skrzyżowania, która pozwoli na przejazd w kierunku Myślenic, i na południe - pozwoli zawrócić i zjechać na drogę do Krzyszkowic - wyjaśnił Michna.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przedstawiciel GDDKiA zapowiedział, że w związku z budową nawrotek we wtorek zwężono jezdnie Zakopianki, ale utrzymano ruch dwoma pasami w każdym kierunku. Zasadnicze prace rozpoczną się w środę lub czwartek i wtedy na jezdni w kierunku Krakowa będzie dostępny tylko jeden, prawy pas. Roboty potrwają do końca przyszłego tygodnia.
Nowy węzeł pozwoli na bezpieczny wjazd z Krzyszkowic na Zakopiankę w kierunku Krakowa i Myślenic. Będzie to możliwe dzięki budowie tunelu pod drogą krajową nr 7 wraz z chodnikiem dla pieszych.
40 tysięcy samochodów dziennie
Kierowcy jadący z Krakowa do Krzyszkowic będą zjeżdżać z Zakopianki w prawo, a następnie przejeżdżać pod dk7. Dojadą wówczas nową drogą nieopodal agencji pocztowej do przebiegającej przez wieś drogi powiatowej, prowadzącej do Sieprawia. Tą samą trasą, tyle że w przeciwnym kierunku, będą poruszać się pojazdy jadące z Krzyszkowic w kierunku Myślenic.
Ruch z Myślenic do Krzyszkowic i z Krzyszkowic w kierunku Krakowa będzie poprowadzony przebudowaną w pobliżu Zakopianki drogą powiatową.
Według ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021 w okolicy przyszłego węzła w Krzyszkowicach Zakopianką przejeżdża codziennie prawie 40 tys. pojazdów. W latach 2017-2021 doszło tam do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne.