Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
HTO
|

Ruszyło cięcie blach. Będą budować promy dla Polski

30
Podziel się:

W poniedziałek (24 października) rozpoczęło się cięcie blach, które posłużą do budowy trzech promów dla Polskiej Żeglugi Morskiej i Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Tym samym realizowana jest umowa podpisana w listopadzie 2021 r. Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk poinformował, że dostawa pierwszego promu przewidziana jest na przełom 2024 i 2025 r.

Ruszyło cięcie blach. Będą budować promy dla Polski
Gdańska Stocznia Remontowa im. Józefa Piłsudskiego wybuduje trzy statki dla spółki Polskie Promy (GETTY, SOPA Images/LightRocket via Gett, SOPA Images)

Gdańska Stocznia Remontowa im. Józefa Piłsudskiego za pośrednictwem spółki celowej Remontowa Ropax Sp. z o.o. rozpoczęła budowę trzech statków dla Polski. Pierwsza dostawa promów ma nastąpić na przełomie 2024 i 2025 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sztorm dopadł kuter na Morzu Północnym. Załoga wszystko nagrała

Ruszyło cięcie blach

Ciecie blach, które będą potrzebne do budowy promów, rozpoczęło się wczoraj, o czym poinformował wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk za pośrednictwem Twittera.

Umowa na dostawę promów została podpisana w listopadzie 2021 r. Statki będą zasilały flotę spółki Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa i Polska Żegluga Morska. Kontrakt przewiduje realizację opcji tzw. trzy plus jeden, czyli produkcję trzech promów i ewentualnie czwartego. Dwa z nich zostaną dostarczone Polskiej Żegludze Morskiej, a jeden Polskiej Żegludze Bałtyckiej.

Promy przewiozą 400 pasażerów

Promy budowane są w systemie ro-pax. Oznacza to, że na pokładzie mogą przewozić samochody i pasażerów, a także wyposażone będą w zwiększoną przestrzeń ładunkową. Statki mają mieć 196 m długości i 32 m szerokości.

W grudniu 2021 r. spółka Polskie Promy otrzymała kapitał w wysokości miliarda zł na realizację budowy statków, w tym 650 mln zł ze Skarbu Państwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(30)
WYRÓŻNIONE
żorż
2 lata temu
stępkę już mają z poprzedniej budowy...
Bob budownicz...
2 lata temu
W razie czego mam taśmé klejącą. Służę pomocą
pol
2 lata temu
Zbliżają się wybory, czas zacząć budowę którą się obiecywało siedem lat temu.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (30)
do cholery
2 lata temu
nasze stocznie są niewydolne ??? Jak ten kartofel sasin nadzoruje te wszystkie spółki !!!
POL
2 lata temu
7lat ,7lat i nic raptem ruszyło cięcie blach na konserwy chyba dla pisowców za kratami
Mathieu
2 lata temu
A co na to Niemcy i PO. Przecież nasze stocznie miały być zlikwidowane raz na zawsze.
hSs
2 lata temu
Grabarczykiem czy to ten co w Szczecinie też budował promy ????🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤪🤪🤪
Laban
2 lata temu
Wsadzili takie kukułcze jajo Remontówce??? RO-PAXy to wielkie i bardzo skomplikowane jednostki, nie każda z wielkich stoczni się podejmie ich wykonania. Nie wiem, jakie GSR ma teraz możliwości, ale w latach 70-80. kiedy byłem w załodze maszynowej kilku remontowanych tam statków PLO, to mieli tam tylko poniemieckie pontonowe doki pływające, żadnych pochylni do budowy i wodowania dużych jednostek. No, ale może przejęli coś po SG, choć tam też było wszystko poniemieckie. Gdańsk budował statki mniejsze, ale skomplikowane (bazy rybackie), a Gdynia (SKP) w suchych dokach duże, ale proste w wykonaniu (masówkę, tankowce). Pamiętam, chyba w połowie 70 lat tak samo Centromor wsadził Stoczni Gdańskiej budowę chyba czterech wielkich promów dla Stena Line. Za płacone kary umowne, to Szwedzi dostali je za darmo, a ostatni w stanie surowym po wielu latach stania "w krzakach" w końcu jak tą szczecińską stępkę pocięli na złom, nówkę nie używaną!!! Na tamte czasy były to olbrzymy!
...
Następna strona