Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Ryanair i Virgin Atlantic najgorzej oceniane przez klientów. Chodzi o zwrot pieniędzy

3
Podziel się:

Ryanair oraz Virgin Atlantic - zdaniem klientów te dwie firmy najgorzej radzą sobie ze zwrotem pieniędzy za odwołane loty. Swoje niezadowolenie z tego, jak zostali potraktowani, wyraziło ośmiu na dziesięciu konsumentów.

Ryanair i Virgin Atlantic najgorzej oceniane przez klientów. Chodzi o zwrot pieniędzy
Ryanair i Virgin Atlantic najgorzej ocenione w konsumenckim rankingu (zdj. ilustracyjne). (Pexels)

W rankingu Which Travel badającym nastroje konsumenckie, którego wyniki publikuje "Gazeta Wyborcza" za "The Guardianem", najgorzej wypadły linie lotnicze Ryanair i Virgin Atlantic. Obie otrzymały "beznadziejnie niskie" noty od osób, które próbowały odzyskać od nich pieniądze za odwołane loty w 2020 roku.

Niezadowolenie z tego powodu wyraziło ośmiu na dziesięciu klientów. Jedna trzecia ankietowanych oceniła, że na zwrot pieniędzy od wymienionych linii lotniczych czekali dłużej niż trzy miesiące.

Teoretycznie przewoźnik powinien zwrócić pieniądze w ciągu tygodnia. W praktyce w tym terminie od obu firm zwrotu nie otrzymał żaden z ankietowanych.

Zobacz także: Lotniska w Polsce będą upadać? Horała: są porty, które nie zarobiły nawet złotówki

Komu zatem poszło najlepiej? Z raportu Which Travel wynika, że przewoźnikowi Jet2, z którego usług w kwestii zwrotu pieniędzy zadowolonych było 76 proc. klientów. 83 proc. otrzymało go w ciągu miesiąca, a więcej niż co trzeci (34 proc.) - w ciągu siedmiu dni. Nikt nie czekał dłużej niż kwartał na zwrot.

Rory Boland, redaktor Which Travel, surowo ocenia praktyki linii lotniczych. Jego wypowiedź cytuje "Wyborcza" za "Guardianem".

- Nie można im pozwolić, by nadal zachowywały się w ten sposób [łamały przepisy - "GW".]. Nadzorujące rynek i lotnictwo urzędy muszą być gotowe, by działać, jeśli nadal będzie się to działo - mówi Boland.

Chociaż przewoźnicy mają siedem dni na zwrot pieniędzy za odwołany lot, to jednak w 2020 roku było ich tak dużo, że trudno im było dochować terminu w przypadku wszystkich klientów. Niektóre jednak znacznie przeciągnęły terminy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
Tdx
4 lata temu
Mnie LOT oddał po 4 miesiącach jak zgłosiłem reklamację do banku (visa), a tak tylko ignorowali.
Polak
4 lata temu
A LOT to co ???diament ha ha . Te przynajmniej sa tanie. Pozdrawiam
Wert
4 lata temu
Panie! Co za info??? LOT pół roku mi oddawał. Biura nie odbierają telefonów. Jest cała grupa na pejsbuka, gdzie ludzie pomagają sobie wzajemnie jak odzyskać ukradzioną kasę!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Wert
4 lata temu
Panie! Co za info??? LOT pół roku mi oddawał. Biura nie odbierają telefonów. Jest cała grupa na pejsbuka, gdzie ludzie pomagają sobie wzajemnie jak odzyskać ukradzioną kasę!
Tdx
4 lata temu
Mnie LOT oddał po 4 miesiącach jak zgłosiłem reklamację do banku (visa), a tak tylko ignorowali.
Polak
4 lata temu
A LOT to co ???diament ha ha . Te przynajmniej sa tanie. Pozdrawiam