Polacy coraz chętniej sięgają po platformy streamingowe, umożliwiające im swobodny wybór spośród bogatych zasobów produkcji. Jak podała w tym roku agencja Wavemaker, z serwisów tego typu korzysta już 15 mln Polaków. Znaczący wzrost użytkowników treści na żądanie odnotowało również opublikowane chwilę później badanie PMR, mówiące o 2,7 mln polskich subskrybentów VOD. Rozbieżność pomiędzy dwoma wynikami wiąże się z przyjętą metodologią. W przypadku raportu Wavemaker pytanie skierowane do ankietowanych nie dotyczyło bowiem posiadania własnego konta w serwisie filmowym, lecz jedynie korzystania z takich treści. Niezależnie od kwestii techniczno-formalnych, wnioski są jednoznaczne. Platformy rozrywki szturmem zdobywają krajowy rynek.
Netflix i spółka
Jeśli dokładniej przyjrzeć się rezultatom prowadzonych analiz, okazuje się, że liderem segmentu platform streamingowych wciąż pozostaje u nas Netflix. Jak podaje PMR, w 2018 roku miał tam konto co czwarty dorosły Polak. Jednocześnie wśród dostawców cały czas pojawiają się nowi gracze, również tacy, którzy – zdobywszy fanów za granicą – dopiero decydują się wkroczyć na rynek polski. Tak właśnie jest z Amazon Prime Video, który jako pierwszy w pakiecie z innymi swoimi usługami zdecydował się zaproponować klientom T-Mobile. Operator pozostawia konsumentom jednak dużą swobodę w doborze kontentu, równolegle mogą wybrać oni Netflixa, a na dekoderze dostarczonym przez firmę znajdą również znane kanały sportowe, takie jak Ipla Sport czy Ipla Eleven Sports. Dodatkowo umieszczono tam także platformy Ipla z kanałami telewizyjnymi oraz popularny YouTube. Przy czym do atutów rozwiązania oferowanego przez T-Mobile bez wątpienia należy możliwość połączenia wszystkich płatności w ramach jednego rachunku, czyli skomponowania kilkusegmentowego pakietu wyposażonego w abonament komórkowy, internet światłowodowy oraz usługi rozrywki. Całość została zgromadzona w ofercie Magenta 1, którą klienci mogą dostosować do swoich preferencji. Użytkownicy uzyskują więc dostęp do usług i dużych zasobów w wygodny i prosty sposób.
Platformy nie zwalniają tempa
Zanim jednak postawimy na konto na platformach streamingowych, warto przyjrzeć się, jakie produkcje proponują one widzom w ostatnim czasie. I tutaj oferta Amazon Prime Video zapowiada się całkiem obiecująco. Jedną z głośniejszych premier października – idealną na jesienne wieczory pod kocem – jest "Modern Love", serialowa antologia nawiązująca gatunkowo do komedii romantycznej. Za inspirację dla serialu posłużył dział w dzienniku "New York Times" o takim samy tytule. Produkcja gromadzi historie miłosne oparte na prawdziwych wydarzeniach. Premiera miała miejsce kilka dni temu, użytkownicy mogą zatem liczyć na szybki dostęp do odcinków realizacji. Interesującą propozycją jest także serial "Goliath", który właśnie doczekał się trzeciego sezonu. To historia prawnika Billy’ego McBride’a, która zdążyła zdobyć już wielu fanów. Serwis zdecydowanie utrzymuje więc wysoki poziom, zaprezentowany przy okazji wakacyjnych nowości, takich jak znakomicie przyjęty serial o super bohaterach "The Boys".
Co w tym samym czasie oferuje konkurencyjny Netflix? Ten gigant VOD wciąż gra w najwyższej serialowo-filmowej lidze. Tej jesieni pojawił się kolejny sezon wysoko ocenianego serialu "Peaky Blinders", bogatego zarówno w wątki kryminalne, jak i historyczne. Cieszyć mogą się również widzowie serialu "Breaking Bad", dla których platforma wyprodukowała pełnometrażowy film. Sporo osób z pewnością oczekuje już także "Wiedźmina", który jeszcze w tym roku wzbogaci serwis. Na jedną z najgłośniejszych premier tej jesieni czekają nie tylko fani Sapkowskiego.
Artykuł sponsorowany