- Zaczynaliśmy w moim mieszkaniu. Mieliśmy do dyspozycji 2 komputery, 2 telefony i własne pomysły, które chcieliśmy wcielić w życie. To był 2009 rok – ciężki czas na rozwijanie biznesu, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo – mówi Grzegorz Kurowski, Prezes Zarządu Property Group Sp. z o.o., właściciela portalu https://rynekpierwotny.pl.
Serwis powstał w październiku 2009 roku. Na początku liczył tylko kilka podstron, na których publikował oferty mieszkań z województwa mazowieckiego. Po roku rozszerzył swoją działalność na rynek wrocławski i trójmiejski, prezentując lokale od przeszło 100 deweloperów. W odróżnieniu od innych podmiotów istniejących w branży, RynekPierwotny.pl od początku myślał o tym, jak skutecznie i prosto pokazywać oferty od deweloperów użytkownikom, którzy byliby nimi zainteresowani. W tym celu wprowadził nowy sposób prezentacji w postaci list inwestycji.
Użytkownicy zamiast pojedynczych ofert rozrzuconych po portalu, mieli więc do dyspozycji uporządkowane inwestycje, w których mogli szukać mieszkania idealnego dla siebie. Drugą rewolucją, którą wprowadził serwis były wirtualne spacery, będące pod koniec pierwszej dekady XXI wieku prawdziwą innowacją na skalę kraju. Pozwalały na obejrzenie danej inwestycji bez wychodzenia z domu, co jeszcze mocniej pomagało w doprecyzowaniu kryteriów samych osób szukających. W późniejszym czasie wirtualne spacery stały się standardem, szeroko wykorzystywanym w branży deweloperskiej, budowlanej i wyposażenia wnętrz.
Pierwsze zarobione środki w całości były inwestowane w rozwój portalu – nowe funkcjonalności, dedykowane narzędzia dla firm deweloperskich (np. CRM – Panel Dewelopera), bardziej przyjazny interfejs i nowoczesne technologie.
W latach 2011-2014 RynekPierwotny.pl pozyskał prawie 700 deweloperów, którzy prezentowali ok. 45 000 ofert w 1500 inwestycjach. Wówczas serwis stał się liderem portali zawierających oferty nowych mieszkań i domów. Kolejne lata to strategiczne zmiany, które zmieniły i rozbudowały strukturę firmy o Dział Marketingu (PR, SEO, SEM, Digital Marketing), rozwój Działu Sprzedaży oraz IT a także pozwoliły na wdrożenie analiz Big Data i technologii uczenia maszynowego w samej wyszukiwarce.
To był również czas wyciągania wniosków z nieudanych projektów, na które wówczas branża nie była do końca gotowa. Ekspozycja targów mieszkaniowych w świecie wirtualnym, projekt aukcji mieszkaniowych, które zostały “zastopowane” w działach prawnych deweloperów czy chociażby kompleksowa oferta dotycząca rabatów na wyposażenie wnętrz - to tylko niektóre z nich.
W ciągu 10 lat, rok do roku notując kolejne rekordy pozyskanych inwestycji, portal pozyskał prawie 83% ofert z rynku mieszkaniowego, tym samym posiadając największą ilość lokali deweloperskich w kraju. Z kolei wg badań przeprowadzonych przez agencję PBS 43% osób, które wysłało przez portal zapytanie do dewelopera, sfinalizowało zakup swojego mieszkania. Oznacza to, że RynekPierwotny.pl jest obecnie najskuteczniejszym serwisem łączącym użytkowników z deweloperami. Jest również jednym z głównych źródeł informacji na temat polskiego rynku mieszkaniowego, który w 2019 roku będzie cytowany ponad 5000 razy!
- Dekada na rynku nieruchomości to czas, w którym udało nam się wprowadzić wiele ciekawych projektów. To również okres, w którym mogliśmy nauczyć się tego, w jaki sposób badać potrzeby klientów i dostosowywać do nich nowe rozwiązania. Mamy jeszcze sporo pomysłów na to jak rozwinąć branżę nieruchomości.” – dodaje Grzegorz Kurowski, Prezes Zarządu.
Po Rynku Pierwotnym, w marcu 2019 roku właściciele portalu wprowadzili na rynek swój drugi serwis - GetHome.pl, który ma za zadanie uporządkować oferty z rynku wtórnego, przez współpracę tylko z najlepszymi pośrednikami oraz prezentowaniu prawdziwych adresów mieszkań i domów.
- To duży i bardzo trudny projekt, ale już raz udowodniliśmy że niemożliwe nie istnieje. Przypomina to trochę sytuację sprzed 10 lat, z tą różnicą że dzisiaj posiadamy środki, know - how i bogate doświadczenie, którego nie mieliśmy poprzednim razem. – dodaje Prezes Zarządu.
RynekPierwotny.pl – największy ogólnopolski portal zawierający oferty mieszkań i domów od deweloperów. Od 10 lat pomaga osobom szukającym w wyborze i zakupie własnego „M”. Serwis zawiera prawie 70 000 ofert: domów, mieszkań, lokali użytkowych oraz lokali inwestycyjnych. Swoich klientów wspiera również poradami ekspertów oraz bazą wiedzy zawierającą najważniejsze kwestie związane z zakupem mieszkania na rynku pierwotnym.
Artykuł sponsorowany