Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|
aktualizacja

Rząd wraca do "lex Uber". Będzie projekt ustawy stawiający kierowcom trzy wymogi

154
Podziel się:

W marcu resort infrastruktury skieruje do Sejmu nowelizację ustawy o transporcie drogowym. W projekcie znajdą się wymogi, które spełnić będzie musiał każdy kierowca świadczący usługi przewozu osób - niezależnie od tego, czy mowa o taksówkarzy czy "uberowcu".

Andrzej Adamczyk chce uregulować działalność Ubera w Polsce
Andrzej Adamczyk chce uregulować działalność Ubera w Polsce (East News, Stefan Maszewski/Reporter)

- Oczekujemy równowagi na rynku usług przewozowych - powiedział na antenie TVN24 BiS minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Zapowiedział w ten sposób złożenie w marcu projektu nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, w którym znajdą się trzy warunki niezbędne do spełnienia dla każdej osoby, która będzie chciała jako kierowca świadczyć usługi przewozi osób.

Zobacz także: O zmianie podejścia do Ubera minister mówił także w rozmowie z money.pl:

To kolejne podejście rządu do kwestii działania w Polsce firm, takich jak Uber czy Taxify. Poprzednie wersje "lex Uber" znikały szybciej niż się pojawiały. Były jednak próbami całkowitego zakazania funkcjonowania tych firm w Polsce z użyciem środków technicznym niemożliwych do wdrożenia. Tym razem ma być inaczej - rząd pozwoli na ich istnienie, ale po spełnieniu konkretnych warunków i otrzymaniu licencji.

Tych będzie trzy - po pierwsze posiadanie uprawnień do prowadzenia samochodu, po drugie niekaralność, po trzecie wpis w Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej. Do tego tradycyjne badania psychotechniczne. - Niczego więcej nie chcemy - zapewnił Adamczyk.

Minister uspokoił również wszystkich, którzy mogliby obawiać się próby wypchnięcia z tego rynku migrantów zarobkowych. Zapewnił, że w projekcie ustawy nie znajdzie się wymóg znajomości języka polskiego.

Jeśli ustawa faktycznie trafi do Sejmu w marcu, to zgodnie z oczekiwaniami resortu, parlamentarna część procesu legislacyjnego powinna zakończyć się w czerwcu. Nowe przepisy mają wejść w życie 9 miesięcy po ich ogłoszeniu, tak by świadczący usługi przewozu osób mogli się do nich przygotować.

- Takie same zasady i obowiązki są nałożone na tych, którzy funkcjonują na rynku. To uczciwa konkurencja. Jeśli jeden przewoźnik płaci podatek i ma kasę fiskalną, to niech drugi przewoźnik robi tak samo. Wówczas niech konkurują - dodał Andrzej Adamczyk.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(154)
WYRÓŻNIONE
azaz
6 lat temu
I o to chodziło ! Najpierw skłócić jednych z drugimi, potem wprowadzić dodatkowe obostrzenia i dodatkowa kasa z kilku źródeł płynie do wiecznie dziurawego budżetu ! Irytujące jednak jest to propagandowe pieprzenie o równości - takie bajki to może w sejmie posuwać, tam połowa mu uwierzy !
Lolo
6 lat temu
To Polsce bezkarnie cofa się liczniki. Rząd nie mający czasu na zajęcie się problemem staje się wspólnikiem złodziei.
stolarz na sw...
6 lat temu
..."To uczciwa konkurencja. Jeśli jeden przewoźnik płaci podatek i ma kasę fiskalną, to niech drugi przewoźnik robi tak samo"... No właśnie. A dlaczego młodzi emeryci (głównie byli policjanci, żołnierze, strażacy czy górnicy) prowadząc własną działalność gospodarczą, nie płacą składek ZUS na równym poziomie z innymi prowadzącymi taką działalność?!. Głównie widać to na przykładzie usług TAXI. Ale są też inne branże. Uzyskał taki emeryturę, spoko, wypracował sobie. Jednak skoro chce nadal pracować, pracodawca płaci za niego pełne składki. Prowadząc własną działalność, wybiera opodatkowanie kartą podatkową, i składek nie płaci (składki emerytalna i rentowa są dobrowolne, płaci je ułamek prowadzących taką działalność, składki zdrowotnej nie płacą opodatkowani kartą podatkową). Ale z ZUS-u inkasuje emeryturę z naszych składek. Tworząc nam niezdrową konkurencję. Co pan na to panie ministrze?.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (154)
cyklak
6 lat temu
cyklakDlaczego uber może pobierać opłaty za przejazd na podstawie szacunkowego pomiaru przejechanej odległości? A w taksówkach muszą być montowane drogie i dokładne taksometry. Gdzie ta równość dokładny pomiar drogi i szacunkowy. Być może dla skarbówki się zgadza, ale czy kierowcy i pasażerowi też się zgadza. Jak uber wykończy taksówkarzy, to weźmie się za kieszenie pasażerów.
kierowca uber
6 lat temu
jeżeli chodzi o uber nic się nie zmieni ponieważ jest potrzebny bo ludzie OSZUKANIPRZEZ TAKSÓWKARZY już nie skorzystaja drugie to ludzie wybierają czym chcą jechać i trzecie dużo uber zainwestował w Polsce i płacimy podatki
alfa
6 lat temu
A kasy fiskalne gdzie?
normalny
6 lat temu
żeby była uczciwa konkurencja to nie wystarczy, bo co np. z taksometrami, ubezpieczeniem OC, wpisem do dow.rej. taxi, psychotesty itd. Nie powinno być wogóle podziału na taxi i przewóz osób. Te same zasady dla wszystkich, wtedy jest uczciwa konkurencja.
Ten z ubera
6 lat temu
panowie taksówkarze. Jestem kierowcą ubera, posiadam kase fiskalną, płacę zus, więc nie wiem o co wam chodzi, raczej większość teraz musi to robić. Jak wam tak źle to spróbujcie sami, zobaczycie ze jest inaczej niż myślicie. A klienci z zagranicy zawsze mówią ze wolą ubera bo słyszeli że polscy taksówkarze oszukują. Wy mówicie o podatkach ?? Ile kasy ciągniecie pod stołem ? Wystawiacie paragon którego nikt nie widzi na kwote poprawna a kasujecie 2 razy tyle? To też się zalicza do okradania Państwa ;) więc sami też jesteście sobie winni
...
Następna strona