Co drugi przedsiębiorca jest zainteresowany całkowicie zdalnym procesem zakupu pojazdu - czytamy w raporcie EFL Grupy Credit Agricole "Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą". Wdrażanie zdalnego kanału sprzedaży samochodów dodatkowo przyspieszyła pandemia koronawirusa.
Badanie pokazuje jasno, że forma zakupu auta firmowego wynika w dużej mierze... z wieku przedsiębiorcy. Okazuje się, że osoby w średnim wieku (45 lat wzwyż) w 95 proc. zainteresowane są obejrzeniem, przetestowaniem i zakupem samochodu w salonie.
Co innego młodsi. Ci stawiają na model hybrydowy. Ponad połowa z nich (54 proc.) chciałaby pójść do salonu obejrzeć auto, a potem kupić je w internecie z dostawą.
Na tym jednak nie koniec. Według raportu zmienia się także stary model dystrybucji i sprzedaży aut. Dealerzy przyszłości mają oferować "usługi mobilności", nie zaś wyłącznie możliwość zakupu i serwisowania pojazdów.
Badanie ilościowe na potrzeby raportu zostało zrealizowane przez ICAN Institute na zlecenie EFL z właścicielami, współwłaścicielami i osobami odpowiedzialnymi za finanse w segmencie MŚP z całego kraju, z różnych branż. Ankiety przeprowadzono od 25 marca do 14 kwietnia 2021 r.