Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
KRJ
|

S6 między Słupskiem a Lęborkiem. Jest już wykonawca ważnych odcinków

46
Podziel się:

Trasę Bobrowniki-Skórowo zaprojektuje i wybuduje konsorcjum z liderem Aldesa Construcciones Polska. Dwujezdniowa "ekspresówka" z węzłami Rzechcino i Skórowo o długości 13 km powstanie do 2025 r.

S6 między Słupskiem a Lęborkiem. Jest już wykonawca ważnych odcinków
W sumie są teraz w budowie aż trzy odcinki drogi ekspresowej S6 o długości ok. 41 km między Bożympolem Wielkim a Gdynią (GDDKiA)

W sumie wybrano wykonawców projektu i budowy dwóch odcinków S6 między Słupskiem a Lęborkiem. Bobrowniki-Skórowo kosztować będzie 283,1 mln zł. Firma PTU Intercor zajmie się za 344,4 mln zł odcinkiem Skórowo-Leśnice. Co ciekawe odcinek krótszy - 11 km - będzie droższy.

Przedstawiciel GDDKiA w Gdańsku dodał, że postępowania przetargowe obejmują odcinki drogi ekspresowej S6 realizowane po decyzji rządu o przeznaczeniu dodatkowych środków z budżetu państwa na budowę tej trasy.

Zobacz także: Nowe informacje o Aleksieju Nawalnym. Jest komentarz z polskiego MSZ

- Łącznie w przetargach jest pięć odcinków S6 między obwodnicą Słupska a Bożympolem Wielkim o długości ok. 72 km - zaznaczył w komunikacie GDDKiA rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad Piotr Michalski.

Z kolei w III kw. 2021 r. ruszą przetargi na odcinki S6 od Koszalina (woj. zachodniopomorskie) do obwodnicy Słupska (woj. pomorskie), dla których są już sporządzone projekty budowlane.

W sumie są teraz w budowie aż trzy odcinki drogi ekspresowej S6 o długości ok. 41 km między Bożympolem Wielkim a Gdynią. Natomiast na wstępnym etapie realizacji znajdują się dwa odcinki Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej o długości ponad 32 km.

Umowy z wykonawcami na ich projekt i budowę zostały podpisane 16 kwietnia. Z kolei 20 kwietnia wybrana została najkorzystniejsza oferta w przetargu na drugą jezdnię obwodnicy Słupska w ciągu S6.

Całość trasy S6 w Pomorskiem i Zachodniopomorskiem będzie oddana do ruchu w 2025 r. Do dyspozycji kierowców, łącznie z już istniejącymi odcinkami, będzie blisko 200 km ekspresówki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(46)
WYRÓŻNIONE
***** ***
4 lata temu
13 km / 4 lata / czyli 1200 dni. 13 000 / 1 200 = 10 m dziennie. Istny szok ...
Geek
4 lata temu
Te wszystkie drogi wschód - zachód i północ - południe muszą mieć po trzy jezdnie w każdą stronę i po dwa pasy awaryjne. To środek Europy czy ktoś chce czy nie i najkrótsza droga w tych kierunkach. Trzeba budować na kilkadziesiąt lat naprzód i rozumieć, że z każdym rokiem ruch będzie rósł. Już dzisiaj widać, że dwujezdniówki są zbyt wąskie dla transportu ludzi i towarów. Macie przykład między Łodzią a Warszawą wąskie gardło, które już powinno być poszerzane. Zaraz będzie przeciążony odcinek Warszawa - Granica Wschodnia. Ktoś w rządzie i "gdace" o tym myśli ???
libertarianin
4 lata temu
NAJWAŻNIEJSZE ŻE BUDUJĄ.POMYŚLCIE SOBIE,ŻE JESZCZE ZALEDWIE 20 LAT TEMU DROGA Z WROCŁAWIA DO MIĘDZYZDROJÓW KOSZTOWAŁA MNIE I RODZINĘ OKOŁO 10-12 GODZIN JAZDY - TO DLATYCH KTÓRZY WYOBRAŻAJĄ SOBIE ŻE MENTALNOŚĆ BUDOWNICZYCH DRÓG W POLSCE MOŻNA PRZESZCZEPIĆ Z TAKICH KRAJÓW JAK NIEMCY CZY NAWET CHINY-TO NIEMOZLIWE.DLACZEGO ? 1. NIEMCY NIE MIELI KOMUNIZMU W CZEŚCI NRF-tak więc zasada pracy od czasów Bismarcka obowiązuje -"ordnung muss sein" we wszystkich klasach społecznych. 2. CHINY KOMUNISTYCZNE POSTAWIŁY AMBITNY PLAN INDUSTRIALIZACJI PAŃSTWA ŚRODKA STAWIAJĄC NA KLASĘ ŚREDNIĄ - PARADOKS KLASA SREDNIA JEST ZAPRZECZENIEM ISTNIENIA KOMUNY.DLATEGO IDEOLOGIA OBECNEJ WLADZY UTOŻSAMIA SIĘ I REKLAMUJE JAKO POGROBOWCY PIERWSZEGO CESARZA CHIN KTORY W PLANACH JEDNOCZENIA KRAJU BYŁ NAWET GORSZY NIŻ OBECNY RZĄD KOMUNISTYCZNY- będąc w Chinach miałem wrażenie że rozmach inwestycyjny państwa Środka NIE JEST EMANCYPACYJNY ale jest ściśle kontrolowany przez służby specjalne - niestety. Widać autostrady , szybkie pociągi, nowoczesne biurowce w centrum miast, przepiękne, zadbane klomby z kwiatami na ulicach ale nie widać spontanicznego uśmiechu na twarzach ludzi w średnim wieku tylko na twarzach młodzieży bawiącej się smartfonami- w kontaktach z turystami w porównaniu do np. japończyków widać wyraźny dystans. To pokłosie wszechobecnej cenzury politycznej - niestety. Dlatego wolę mój piękny kraj nade wszystko choć rozwój klasy średniej w Polsce jest daleki od tego w Chinach czy w Niemczech, a nie mówiąc już o rekordzistach takich jak Australia czy nawet mała Belgia. Są to kraje o najwyższym na świecie odsetku klasy średniej czy obecności firm rodzinnych na 100mieszkańców.Pozdrawiam
NAJNOWSZE KOMENTARZE (46)
Mario
3 lata temu
Jak to wybudują to już niestety będę tak stary, że chyba już nie skorzystam z tych fajnych dróg
Taaaak
4 lata temu
Najważniejsze to będzie jak kieckowy przyjedzie poświęcić łopaty a po miesiącu budowy okaże się że koszt wzrośnie o 30%
BartekK
4 lata temu
tempo jest po prostu żenujące - w Chinach ktoś za to już by chyba wisiał.
MariuszK
4 lata temu
Dlaczego Pis nie buduje tak dużo dróg jak poprzednicy ?
rafism
4 lata temu
"Do dyspozycji kierowców, łącznie z już istniejącymi odcinkami, będzie blisko 200 km ekspresówki". Obecnie istniejący odcinek S6 ze Szczecina do Koszalina ma około 160km, czyli z Koszalina do Gdyni będzie jakieś 40km. Gdzie jest haczyk?
...
Następna strona