W sumie wybrano wykonawców projektu i budowy dwóch odcinków S6 między Słupskiem a Lęborkiem. Bobrowniki-Skórowo kosztować będzie 283,1 mln zł. Firma PTU Intercor zajmie się za 344,4 mln zł odcinkiem Skórowo-Leśnice. Co ciekawe odcinek krótszy - 11 km - będzie droższy.
Przedstawiciel GDDKiA w Gdańsku dodał, że postępowania przetargowe obejmują odcinki drogi ekspresowej S6 realizowane po decyzji rządu o przeznaczeniu dodatkowych środków z budżetu państwa na budowę tej trasy.
- Łącznie w przetargach jest pięć odcinków S6 między obwodnicą Słupska a Bożympolem Wielkim o długości ok. 72 km - zaznaczył w komunikacie GDDKiA rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad Piotr Michalski.
Z kolei w III kw. 2021 r. ruszą przetargi na odcinki S6 od Koszalina (woj. zachodniopomorskie) do obwodnicy Słupska (woj. pomorskie), dla których są już sporządzone projekty budowlane.
W sumie są teraz w budowie aż trzy odcinki drogi ekspresowej S6 o długości ok. 41 km między Bożympolem Wielkim a Gdynią. Natomiast na wstępnym etapie realizacji znajdują się dwa odcinki Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej o długości ponad 32 km.
Umowy z wykonawcami na ich projekt i budowę zostały podpisane 16 kwietnia. Z kolei 20 kwietnia wybrana została najkorzystniejsza oferta w przetargu na drugą jezdnię obwodnicy Słupska w ciągu S6.
Całość trasy S6 w Pomorskiem i Zachodniopomorskiem będzie oddana do ruchu w 2025 r. Do dyspozycji kierowców, łącznie z już istniejącymi odcinkami, będzie blisko 200 km ekspresówki.