Jak podaje GDDKiA, decyzja o odstąpieniu od umowy z wykonawcą to efekt braku należytego wykonywania robót i opóźnień na budowie.
Jak twierdzi rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut, od przekazania placu budowy pod koniec lipca 2020 r. wykonawca – pomimo wezwań do poprawy - nie przedstawił harmonogramu, który zapewniłby realizację robót w terminie i prowadził wyłącznie prace przygotowawcze.
"Nie rozpoczęto żadnych prac drogowych ani mostowych na trasie głównej. Pomimo wezwań do poprawy wykonawca nie zmobilizował ani niezbędnej liczby pracowników, ani potrzebnego sprzętu" - wskazała przedstawicielka GDDKiA.
Zdaniem Dyrekcji, dalsze prowadzenie prac w takim tempie nie daje szans na oddanie drogi w terminie. Dlatego zdecydowano o zerwaniu umowy.
Umowę na budowę odcinka drogi S7 podpisano we wrześniu 2018 r. Koszt tej inwestycji określono na 1,072 mld zł. Zadanie miało zostać wykonane w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy (nie wliczając miesięcy zimowych).
Po zinwentaryzowaniu wykonanych prac GDDKiA ogłosi nowy przetarg.