Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

Samochody elektryczne kosztem lasów. Ustawa przegłosowana

386
Podziel się:

Sejm przegłosował specustawę, która pozwoli stworzyć na terenach należących do Lasów Państwowych fabrykę polskiego samochodu elektrycznego.

Samochody elektryczne kosztem lasów. Ustawa przegłosowana
Wytną las pod budowę fabryki. Ustawa przegłosowana. (PAP, Andrzej Grygiel)

Ustawa pozwala na zamianę terenów zarządzanych przez Lasy Państwowe w Stalowej Woli i Jaworznie na lasy, grunty i inne nieruchomości.

Chodzi o umożliwienie budowy fabryki samochodów elektrycznych marki Izera.

W połowie grudnia zeszłego roku ElectroMobility Poland wybrała na lokalizację pierwszej fabryki tereny wokół Jaworzna. Teren pod budowę jest jednak formalnie lasem, a zarządzają nim Lasy Państwowe.

Zobacz także: Wielka inwestycja zamrożona przez pandemię. Park of Poland liczy straty. "To są bardzo duże pieniądze"

Za uchwaleniem ustawy głosowało 241 posłów, przeciw było 202, a 6 wstrzymało się od głosu. Teraz ustawa trafi pod obrady Senatu.

Nowe przepisy budzą poważne wątpliwości polityków opozycji i organizacji pozarządowych.

Oprócz wątpliwości prawnych, w tym zgodności z konstytucją, przeciwnicy ustawy przekonywali, że tworzy ona niebezpieczny wyłom w obecnych przepisach i może być zachętą do podobnych kroków w przyszłości.

Spółka ElectroMobility Poland powstała w 2016 roku. Założyły ją cztery polskie koncerny energetyczne - PGE Polska Grupa Energetyczna, Energa, Enea oraz Tauron Polska Energia.

Spółka ma zaprojektować i wyprodukować polski samochód elektryczny. Dwa modele koncepcyjne zaprezentowano w zeszłym roku.

Jak wynika z danych zaprezentowanych na stronie internetowej marki, samochody Izera mają być wyposażone w baterie litowo-jonowe nowej generacji, oferujące zasięg do 400 km w procedurze WLTP, a także przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu niespełna 8 sekund.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(386)
WYRÓŻNIONE
Skibi22
3 lata temu
Jak państwo zabiera się za budowę aut to wynik jest już przesadzonym (PRL). Zamiast specjalistów, rodzina, decyzję biznesowe staną się politycznymi. Wydane zostaną mld podatników które pójdą do kieszeni partyjnych. Na koniec , no cóż nie udało się. Wina Tuska.
mojnick
3 lata temu
Nie można tego w pustej FSO na Żeraniu robić?
Miły Miś
3 lata temu
w Wałbrzychu jest największa strefa ekonomiczna w kraju i dużo miejsca bez konieczności wycinki bezcennych lasów. Zapraszamy Panie Morawiecki.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (386)
win
rok temu
te lasy, WZI, nie "należą do Lasów Państwowych" - to lasy Skarbu Państwa
Sasługi pis
3 lata temu
Piękna i potrzebna inwestycja ,jak odbudowa pałacu Saskiego , czy największego na świecie lotniska . ?????????
Mgr inż. górn...
3 lata temu
Fabryka Izery powinna być zlokalizowana w rejonie Gór Izerskich (od Lwówka do Jeleniej Góry), są tam specjalne strefy ekonomiczne, bliskość granicy czeskiej i niemieckiej oraz rozległego centrum nowych technologii we Wrocławiu wpisywałoby się na super projekt. Ale tu nie chodzi o projekt, nową elektromobilność, polski plan tylko o POLITYKĘ, STOŁKI dla PISowskich działaczy i ich rodzin. Tyle w temacie. Projekt do kosza.
Aragorn
3 lata temu
Tyle jest pozostałości poprzemysłowych w całej Polsce. Te tereny trzeba zacząć wykorzystywać, nie lasy zielone.
Chore
3 lata temu
Na Śląsku jest dostępnych kilkaset km kwadratowych powierzchni poprzemysłowych z uzbrojeniem w Chorzowie Świętochłowicach Rudzie Śląskiej Katowicach czy Sosnowcu nawet w Jaworznie na granicy z Mysłowicami ale trzeba wyciąć las !
...
Następna strona