Jak wynika z badań zleconych przez SAP, wśród polskich firm o wysokim poziomie transformacji cyfrowej mniej niż połowa (45 proc.) odnotowała spadek sprzedaży w 2020 roku. Natomiast wśród przedsiębiorstw o niskim poziomie cyfryzacji negatywny wpływ na sprzedaż zaraportowało aż 73 proc. firm. Oznacza to, że te podmioty, które inwestują w cyfryzację radzą sobie lepiej nie tylko w czasach prosperity, ale i niepewności czy kryzysu. Jednym z przedsiębiorstw, które zrozumiało tę zależność jest właściciel marki Oreo.
Mondelēz International to firma, która dostarcza klientom w 150 krajach ich ulubionych słodyczy takich jak Oreo, Toblerone, Ritz czy Cadbury. Wraz z rozwojem i ciągłym wprowadzaniem innowacji, systemy ERP organizacji także musiały przejść swoją własną transformację.
Przejście do chmury było więc oczywistym wyborem. Mondelēz International potrzebowało jedynie odpowiedniego zespołu wsparcia, który pomógłby im utrzymać kontrolę nad danymi przedsiębiorstwa przy jednoczesnym dotrzymaniu kroku wymaganiom biznesowym. W ciągu jednego roku zmigrowano aż 19 różnych systemów do chmury w zaledwie dwóch transzach.
Kompleksowa strategia i warsztaty organizowane przez architektów technicznych SAP nie tylko ułatwiły cały proces, ale i go przyspieszyły. Bezproblemowa migracja do chmury podstawowych systemów ERP, zarządzanie relacjami z klientami, łańcuchem dostaw, gospodarki magazynowej, analityki biznesowej i inne – wszystko to zostało zaimplementowane w ramach weekendowego sprintu.
Dzięki współpracy z SAP, Mondelēz International poprawiło wydajność kluczowych procesów o aż 60 proc., a wysokonakładowych transakcji systemu o 50 proc. Dodatkowo, firmie zapewniono najnowocześniejsze fundamenty techniczne, które zwiększyły dotychczasowy poziom bezpieczeństwa danych i strategiczną platformę, która ma przyspieszyć dalszą transformację cyfrową.
– Migracja do Microsoft Azure zapewniła Mondelēz International bezpieczną platformę, która obniża koszty i ryzyko. Zespół SAP pomógł w realizacji i zabezpieczeniu naszej strategii przeniesienia do chmury, tworząc grunt pod przyszłe innowacje – mówi Javier Polit, dyrektor ds. informacji Mondelēz International.
– Chmura kojarzona jest z unifikacją – co jest oczywistą korzyścią dla przedsiębiorstw, ponieważ pozwala na zoptymalizowanie środowiska IT. W SAP nie jesteśmy jednak zwolennikami podejścia, która zakłada, że jedno rozwiązanie sprawdzi się absolutnie wszędzie. Preferujemy indywidualne podejście do potrzeb i procesów transformacyjnych w organizacji klienta. Dlatego chcemy szukać – wspólnie z nim – unikalności wybranego rozwiązania. Przykładem na sprawne działanie, dostosowane do unikalnych potrzeb danego przedsiębiorstwa, jest właśnie historia migracji do chmury kluczowych systemów Mondelēz International – zauważa Dorota Zaremba, dyrektor sprzedaży ds. sektora MŚP, członek zarządu SAP Polska.
Artykuł sponsorowany