- Rozstaliśmy się za obopólnym porozumieniem. Na razie nie zdradzam moich dalszych planów zawodowych - potwierdził w rozmowie z money.pl Sebastian Mikosz. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA to organizacja, do której należy ponad 290 linii lotniczych z całego świata. Uznawana jest za wiodący głos branży lotniczej.
Sebastian Mikosz dołączył do IATA w czerwcu 2020 r., obejmując stanowisko starszego wiceprezesa ds. środowiska i zrównoważonego rozwoju. Odpowiadał przede wszystkim za sprawy neutralności klimatycznej linii lotniczych, zrównoważonych paliw lotniczych (SAF).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Za kadencji Mikosza walne zgromadzenie IATA odbywające się w październiku 2021 r. w Bostonie przyjęło rezolucję, która zobowiązuje linie lotnicze do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Mikosz mówił wówczas, że to "historyczna rezolucja", oznaczająca "de facto wejście na tę samą ścieżkę co Porozumienie Paryskie". W ślad za nią długoterminowy cel aspiracyjny na 2050 r. przyjęła Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego ICAO.
Sebastian Mikosz. Kim jest?
Sebastian Mikosz był prezesem Polskich Linii Lotniczych LOT w latach 2009-2010 i 2013-2015. Był to czas restrukturyzacji narodowego przewoźnika.
Po odejściu ze stanowiska w 2016 r. Sebastian Mikosz został CEO w eSky.pl, niewiele ponad rok później obejmując fotel prezesa Kenya Airways. Tę funkcję pełnił do stycznia 2020 r.
W przeszłości współpracował też m.in. z Societe Generale Corporate Investment Banking, w latach 2009-2012 był wiceprezydentem Pracodawców RP, a także wiceprezesem Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (2003-2006).
Jest autorem wydanej w 2011 r. książki "Leci z nami pilot. Cała prawda o liniach lotniczych". W 1997 r. uzyskał dyplom magistra ekonomii i finansów w Paryskim Instytucie Studiów Politycznych (Sciences Po Paris).
Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.