Trzy czwarte użytkowników smartfonów w Europie używa ich do łączenia się z internetem - wynika z danych, jakie Rene Schuster, prezes Telefonica O2 Germany i Linda Abraham, wiceprezes comScore przedstawili podczas konferencji Digital Life Design w Monachium. Badanie przeprowadzone zostało w pięciu krajach: Francji, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech pod koniec października ubiegłego roku.
Wykorzystanie mobilnego dostępu do sieci - zarówno do przeglądania stron www, korzystania z aplikacji czy pobierania plików - wzrosło w ciągu 12 miesięcy o prawie dwie trzecie.
Klienci z największych rynków Europy wciąż jeszcze - jak się okazuje - przywiązane są do systemu operacyjnego Symbian. Sytuacja już wkrótce może się zmienić. Zajmujący obecnie drugie miejsce - Android - jest dziś trzykrotnie powszechniejszy niż rok wcześniej.
Popularność systemów operacyjnych na smartfonach | ||
---|---|---|
system | liczba działających smartfonów | wzrost w skali roku |
Symbian | 32 mln | -6,2% |
Android | 30 mln | +330,2% |
Apple | 20 mln | +54,3% |
RIM | 10 mln | +63,6% |
Microsoft | 5 mln | -12,0% |
źródło: Telefonica i comScore
Statystyki przedstawione przez Rene Schustera i Lindę Abraham - jak przekonywali oboje - mogą być ważnym źródłem wiedzy dla przedstawicieli internetowego handlu. Dlaczego? Z badania wynika, że 13,6 milionów osób z badanych krajów odwiedzało za pomocą swojego urządzenia mobilnego stronę sklepu internetowego.
Największy wzrost mobilnego handlu zanotowany został w Niemczech. W ciągu roku jego wartość powiększyła się o 112 procent. Ale korzystają nie tylko sklepy internetowe. Również te tradycyjne.
Wykorzystanie smartfonów w sklepach | |
---|---|
fotografowanie produktów | 22 proc. |
telefonowanie w sprawie produktów | 15 proc. |
skanowanie kodów na opakowaniach | 11 proc. |
wysyłanie zdjęcia produktu znajomym | 10 proc. |
źródło: Telefonica i comScore
Okazuje się, że dzięki smartfonom użytkownicy chętnie dzielą się informacjami o interesujących ich produktach i wysyłają sobie ich zdjęcia.