Według ostatniego raportu agencji analitycznej PMR, rynek płatnych serwisów video na życzenie osiągnął rekordowy wzrost. Rok 2020 ma być jeszcze lepszy, bo pandemia koronawirusa sprzyja korzystaniu z kanałów VOD.
"Oprócz tego, że rynek znajduje się w fazie organicznego wzrostu, dodatkowym 'boosterem' okaże się czynnik epidemiczny, czyli lockdown z uwagi na pandemię COVID-19. Kolejne lata przyniosą coraz większe nasycenie rynku płatnymi usługami VOD i w związku z tym coraz mniejszy potencjał rynku do wzrostu (CAGR 2020-2025: 8,1%)" - czytamy w komunikacie prezentującym raport.
Zdaniem analityków, pandemia i związana z nią konieczność częstszego spędzania wolnego czasu w domach utrwali u dotychczasowych użytkowników potrzebę korzystania z VOD. Przyciągnie też nowych klientów, którzy do tej pory z takich usług nie korzystali.
Za rekordowe wzrosty odpowiadają przede wszystkim coraz popularniejsze serwisy subskrypcyjne. Jak oceniają analitycy PMR, stanowią one ponad połowę rynku.
"Wskaźnik ten jest jeszcze wyższy, gdy uwzględni się w nim przychody z serwisu HBO GO w kanale operatorskim, czyli dystrybuowanego głównie jako dodatek do usługi płatnej telewizji. PMR szacuje, że w 2019 r. liczba subskrypcji serwisów SVOD (nie licząc HBO GO w kanale operatorskim z uwagi na jego specyfikę), rosnąca organicznie w dwucyfrowym tempie, była już powyżej 2 mln. Biorąc pod uwagę, że na jedno gospodarstwo może przypadać kilka subskrypcji, daje to wskaźnik penetracji serwisami SVOD w Polsce na poziomie ok. 9% wszystkich gospodarstw domowych w Polsce" - czytamy w komunikacie.
W kwietniu najpopularniejszymi serwisami VOD były w Polsce: Netflix - 45,6 proc. HBO Go - 24,2 proc., Player - 21,5 proc., CDA Premium - 17,3 proc., Ipla - 17,3 proc.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl