Grupa Polskich Sklepów Passa powstała w 2011 r. Czterech właścicieli regionalnych sieci podkarpackich podjęło decyzję o współpracy i założeniu Grupy Zakupowej Passa, początkowo liczyła ona 20 placówek.
Obecnie sklepy Passa skupione są na Małopolsce i Podkarpaciu, sieć nie wyklucza w przyszłości jednak ekspansji na inne regiony.
- Mamy niezaprzeczalne atuty, które przekonują franczyzobiorców do współpracy z naszą siecią. Gwarantujemy, że bez zgody franczyzobiorcy nie otworzymy kolejnego sklepu w jego pobliżu. Zapewniamy też stałą opiekę koordynatora, oferujemy zintegrowany system informatyczny do obsługi sklepu – mówi Aleksandra Mikołajczyk, prezes zarządu Grupy Polskich Sklepów Passa, cytowana przez portal dlahandlu.pl
- Przekazujemy know-how i dbamy o to, aby spełnione były pewne określone standardy, jak wystrój sklepu, wizualizacje, stroje personelu itp., wskazujemy też wartościowych dostawców, u których sklepy muszą dokonać minimum 60% zakupów. Średnia udziałów w zakupach u naszych dostawców to jednak aż 85%, co pokazuje, że franczyzobiorcy Passy doceniają wynegocjowane u dostawców sieci warunki - dodaje Mikołajczyk.
Obecnie Grupa współpracuje ze sklepami, które mają minimum 150 m2 powierzchni, natomiast górnej granicy nie wyznacza.
Czytaj także: Spar Group kupuje udziały w Piotrze i Pawle
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy także, że na polskim rynku pojawić się mogą rosyjskie dyskonty Mere.
Mere, za Bugiem znane jako Svetofor, poprzez sprzedaż produktów prosto z palet, może być poważną konkurencją dla sieci Biedronka oraz Lidl.
Założona w 2009 r. sieć ma około 800 sklepów w Rosji, na Białorusi, w Kazachstanie i w Chinach. Jak informował portal dlahandlu.pl dyskonty Mere będą rozwijały sieć w Polsce. Pierwsza placówka zostanie otwarta już w lipcu w Częstochowie przy ul. 1 Maja.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl