Pierwszy sklep działający w ramach formatu Carrefour Okazje ruszył już w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia - podaje serwis Wiadomości Handlowe.
Nowy sklep działa w ramach funkcjonującego już w Arkadii hipermarketu. Można jednak tam kupić tylko artykuły z drugiej ręki, przede wszystkim elektronikę. Największy jest wybór jeśli chodzi o telefony, laptopy czy akcesoria.
Jak zapewniają przedstawiciele sieci, chodzi tu nie tylko o oszczędności, ale też o ekologię. - Nowy format pozwoli nam zdywersyfikować ofertę i dostosować się do długoterminowej wizji, oferując nowe sposoby konsumpcji, zmniejszając ilość odpadów i dając drugą szansę produktom - mówi Antoine Matevet, dyrektor ds. strategii transformacji w sieci Carrefour Polska.
Na razie nie wiadomo, czy przy innych hipermarketów Carrefour również pojawią się elektroniczne second handy.
Francuska sieć od dawna jednak eksperymentuje z nowymi formatami. Na polskim rynku działa również sześć sklepów Carrefour Outlet z przecenionymi towarami AGD, RTV, dekoracji wnętrz czy z akcesoriami sportowymi. Rabaty w outlecie sieci Carrefour sięgają nawet 70 procent.
Pod marką Carrefour działa też ok. 40 stacji paliw. Głównym biznesem firmy są jednak oczywiście super- oraz hipermarkety. Tych w Polsce Carrefour ma około 900.
Czytaj też: Kubek za 2 zł, koszula za 3 zł, telewizor za 400 zł. Tanie sklepy podbijają Polskę