Afera Pandora Gate wybuchła w środowisku polskiego YouTube'a po publikacji materiału Sylwestra Wardęgi. Autor ujawnił, że jeden z influencerów związanych z Teamem X wysyłał niedwuznaczne propozycje kilkunastoletnim dziewczynkom. Dodatkowe materiały w tej sprawie przedstawił youtuber Konopskyy w swoim filmiku udostępnionym w serwisie.
Sieci handlowe wycofują się ze współpracy z influencerami
Dlatego też wiadomoscihandlowe.pl zapytały biura prasowe największych sieci handlowych o przyszłość produktów sygnowanych pseudonimami i logotypami influencerów. Tuż przed wybuchem afery Pandora Gate można było znaleźć je na półkach sklepowych m.in. Lidla czy Biedronki.
W odpowiedzi na pytania obie sieci zapewniły, że produktów tych nie ma już ich na półkach sklepowych. Podkreśliły zarazem, że zniknęły z nich już wcześniej, a nie w następstwie wybuchu afery.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W chwili obecnej nie współpracujemy z Team X i nie mamy takich planów. Ostatnia nasza współpraca miała miejsce w 2022 r. i dotyczyła testowej sprzedaży płatków śniadaniowych w ramach oferty czasowej w naszych sklepach – odpowiedziało portalowi wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe sieci Biedronka.
– Obecnie nie prowadzimy współpracy ze wspomnianymi przez panią osobami oraz nie zamierzamy angażować Teamu X w przyszłe projekty, które będziemy realizować – zapewniła portal Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska. Dodała, że artykuły influencerów były oferowane wyłącznie w trakcie limitowanej i jednorazowej oferty czasowej.
Rossmann też rezygnuje ze współpracy
Wcześniej wiadomoscihandlowe.pl informowały, że ze swojej oferty produkty Teamu X wycofał Rossmann. Agata Nowakowska, rzeczniczka sieci, przekazała portalowi, że artykuły te zostały wycofane w poniedziałek 9 października.
Ze współpracy wycofała się też firma Verona Products Professional, która produkowała kosmetyki Ingrid Team X.