Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez ImpactCEE

Siemens pomaga być „eko”

0
Podziel się:

Siemens Polska to jeden z pionierów transformacji cyfrowej i energetycznej. Firma ogłosiła właśnie nową zrównoważoną strategię wieńczącą 30 lat jej obecności na polskim rynku. To reakcja na dynamiczny rozwój gospodarki i coraz bardziej zaawansowane zmiany w świecie biznesu, który bardziej niż kiedykolwiek skupia się na ekologii.

Siemens pomaga być „eko”
(pixabay.com)

Jednym z kluczowych elementów rozwoju, a zarazem wyzwaniem dla gospodarki jest dzisiaj dekarbonizacja. W walce z emisją CO2 Siemens skupia się na podnoszeniu parametrów efektywności energetycznej swoich klientów. Promowane są również sprawdzone w innych europejskich krajach rozwiązania niskoemisyjne, które pozwalają na redukcję tzw. śladu węglowego i przy okazji obniżenie kosztów energii elektrycznej oraz mediów. W ramach wspierania transformacji energetycznej kraju Siemens Polska dostarcza i finansuje kompleksowe i bezpieczne rozwiązania z zakresu infrastruktury budynkowej, elektroenergetycznej i przemysłowej, również w tak wymagających branżach, jak np. farmaceutyczna czy chemiczna.

- Zrównoważona strategia pomoże nam pełnić rolę partnera w modernizacji naszego kraju przy jednoczesnej dbałości o środowisko naturalne. W czasach gospodarki współdzielonej i konieczności oszczędzania kurczących się zasobów, coraz większe znaczenie odgrywają takie aspekty, jak racjonalne gospodarowanie surowcami i czasem oraz digitalizacja rozwiązań – mówi Mariusz Kondraciuk, szef pionu Smart Infrastructure w Siemens Polska.

Siemens jest wiodącym dostawcą rozwiązań m.in. dla powstających w Polsce farm wiatrowych. W ramach nowej zrównoważonej strategii firma zamierza wzmocnić swoją obecność także na rynku magazynowania energii i systemów energetycznych, które mogą działać niezależnie od centralnej sieci dystrybucyjnej, zapewniając niezawodne dostawy energii elektrycznej. Jednocześnie Siemens stale współpracuje z miastami, dba o poprawę komfortu życia mieszkańców, poprawia poziom bezpieczeństwa oraz nieustannie pracuje nad optymalizacją kosztów i wdrażaniem rozwiązań niskoemisyjnych. Zgodnie z ideą Smart City, firma współtworzy bezpieczną, niezawodną i ekologiczną infrastrukturę dla inteligentnych miast. Jednym z przykładów takiej realizacji jest powstający w centrum Warszawy kompleks biurowy Varso Place, z najwyższym biurowcem w Europie. Wyposażony w automatykę Siemensa Varso Tower będzie najwyższym budynkiem w Unii Europejskiej.

Dla polskich przedsiębiorstw jednym z największych wyzwań na najbliższe lata jest również upowszechnianie cyfryzacji. Zgodnie z założeniami nowej strategii, spółka skupia się na wsparciu rozwoju digitalizacji i automatyzacji w przemyśle. Z rozwiązań Siemensa korzysta m. in. Mercedes-Benz w fabryce w Jaworze. W ramach nowego systemu transportowego wdrożonych tam zostanie 700 podwieszanych transporterów, za pomocą których silniki przenoszone będą z miejsca pobrania surowego bloku aż do miejsca wysyłki gotowego podzespołu. Trzy niezależne linie montażowe pozwolą na produkcję 750 tysięcy silników rocznie. Również Volkswagen w fabryce we Wrześni wprowadza opracowaną przez Siemens Polska infrastrukturę mechaniki transportu na linii produkcyjnej i rozwiązania do sterowania urządzeniami dopasowane do produkcji samochodów użytkowych.

- Siemens rozpoczął działalność w 1991 roku, w czasie, kiedy polska gospodarka po dekadach zamrożenia rozpoczynała długą drogę ku gruntownej przebudowie gospodarki i tworzeniu zupełnie nowych sektorów biznesu. Równie dynamiczne zmiany zachodziły w całym przemysłowym świecie, którego transformacja zmierza obecnie w kierunku powszechnej cyfryzacji. Trafiając w ten niezwykle interesujący moment historii, Siemens Polska był i nadal jest zarówno świadkiem, jak i promotorem przemiany infrastruktury krytycznej, przemysłu, miast oraz całego społeczeństwa w stronę automatyzacji i cyfryzacji - mówi Dominika Bettman, CEO Siemens Polska.

Siemens, w myśl nowej strategii, tworzy spójną kulturę organizacyjną i kreuje postawy zgodne z filozofią odpowiedzialnego biznesu, m.in. poprzez politykę less waste i zwiększanie efektywności energetycznej własnych budynków czy program sukcesywnej dekarbonizacji floty. Spółka przywiązuje też dużą wagę do zagadnień związanych z różnorodnością, inkluzywnością oraz CSR.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał sponsorowany przez ImpactCEE

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)