Pokolenie 50 plus mocno zaznacza swoją obecność nie tylko na rynku pracy, ale także w mediach społecznościowych. Choć przy pierwszym kontakcie, może się wydawać, że popularne portale i aplikacje zdominowane są przez najmłodszych, to nie jest to prawdą. Nasze społeczeństwo się starzeje, więc siłą rzeczy muszą być obecni przedstawiciele różnych pokoleń.
Posiadają, jak widać nie tylko kompetencje, aby konsumować treści, ale także tworzyć content, który przyciąga odbiorców w różnym wieku.
Jak czytamy w raporcie OLX Srebrne Talenty, według danych GUS, od 20 lat, systematycznie rośnie udział osób 50 plus w populacji Polski i już niedługo osiągnie on 40 pro. Kiedyś wizualizacja struktury wiekowej społeczeństwa przypominała klasyczną piramidę. Dzisiaj ten kształt staje się inny, bo szeroka podstawa przesuwa się sukcesywnie ku górze. Wg ostatniego spisu powszechnego GUS, mediana wieku w Polsce to 42 lata (dla porównania w 2011 roku było to 38 lat).
Oto najciekawsze profile osób z pokolenia silversów. Jak widać, radzą sobie nie gorzej od młodszych sieciowych osobistości.
Jan Adamski
Jan Adamski jest popularnym blogerem modowym. Jak czytamy na jego stronie internetowej:
Ponieważ moją największą pasją jest styl i moda męska, dlatego blog jest w głównej mierze temu poświęcony. Jednak nie jestem – i nie chcę być – żadną wyrocznią. Wyrażam tu tylko swoje opinie, z którymi można się zgadzać lub nie. Uważam, że pogoń za modą jest bezcelowa; najważniejszy jest styl, który jest drogą do uzewnętrznienia swojej osobowości. Ja sam preferuję styl oparty na klasycznej męskiej elegancji, ale jestem też otwarty na inne.
Adamski komunikuje się z czytelnikami za pośrednictwem swojej strony, a także profilu na Instagramie. W rozmowie z Interią powiedział, że jego posty na tej platformie śledzą głównie osoby z zagranicy. Dlatego opisy zaczyna zawsze w jeżyku angielskim.
Co roku publikuję wpisy, jak klasycznie i elegancko wyglądać na studniówce. Są one popularne, w 2017 roku taka publikacja zebrała ponad 170 tys. odsłon. Biorąc pod uwagę, że w roczniku maturalnym jest około 130 tys. chłopców, robi to wrażenie – mówił Adamski w rozmowie z portalem.
Mądra Babcia
Kolejna osoba, która zyskała rozpoznawalność w sieci, jest Beata Borucka, czyli popularna Mądra Babcia. Jak pisze o sobie na stronie internetowej - "jest mama dorosłej córki Marty i babcia trojga wnucząt: 14-letniego Antka oraz 10-letnich bliźniaków, Stefanii i Gustawa. Zawodowo absolwentka Akademii Medycznej, psycholog biznesu".
Borucka ma profile Facebooku, Instagramie i YouTubie. Jak mówiła Interii, do rozpoczęcia sieciowej działalności zmotywowały ja badania, w których Polska okazała się numerem jeden pod względem czasu, jaki dziadkowie spędzania z wnuczętami. Średnio, przebywamy z nimi ponad osiem godzin tygodniowo, wyprzedzając nawet takie kraje jak Grecja, Włochy czy Bałkany.
Kobieta Zawsze Młoda
Irenę Wielochę na Instagramie śledzi ponad 120 tys. osób. A jej rozpoznawalność może znać znacznie większa, ponieważ jej twarz można było zobaczyć w kampaniach reklamowych. Jest też autorką książki.
Jak czytamy na stronie jej wydawcy:
W wieku 57 lat postanowiła zawalczyć o siebie i całkowicie zmienić swój styl życia. Jej osiągnięcia były tak spektakularne, że po sześćdziesiątce stworzyła na Instagramie profil Kobieta Zawsze Młoda, na którym od kilku lat promuje aktywność fizyczną i zdrowe nawyki oraz motywuje innych do zmiany. Jako modelka wzięła udział w kampaniach różnych marek modowych i kosmetycznych, a dziś jej dokonania są inspiracją dla tysięcy ludzi, bez względu na wiek.