Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Skończą spór o pogłębienie kanału. "Nie będziemy szantażować Elbląga"

25
Podziel się:

Sytuacja w Elblągu ma się zmienić - zapowiedział wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka, podkreślając, że aby przekop Mierzei Wiślanej był inwestycją efektywną, trzeba dokończyć połączenie z portem. - Nie będziemy szantażować Elbląga -zaznaczył.

Skończą spór o pogłębienie kanału. "Nie będziemy szantażować Elbląga"
(East News, Stanislaw Bielski/REPORTER)

Spór o to, kto ma sfinansować pogłębienie toru wodnego łączącego kanał żeglugowy na Mierzei Wiślanej z Elblągiem trwał od lat. Rząd PiS gotowy był wesprzeć inwestycję w zamian za większościowy pakiet akcji portu. Władze miasta nie zgadzały się na takie rozwiązanie.

Teraz pałeczkę w negocjacjach przejęła ekipa premiera Donalda Tuska. Wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za gospodarkę morską Arkadiusz Marchewka zapowiedział, że inwestycja zostanie dokończona - donosi portal rynekinfrastruktury.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Przekop Mierzei to szansa dla Elbląga. "Nie ma portu, do którego nie można dopłynąć"

– Poprzednia władza wydała prawie 2 mld zł na przekop Mierzei Wiślanej, a i tak przez ten przekop mogą przepływać kajaki albo łodzie rekreacyjne. Większe statki do portu w Elblągu dalej nie mogą dopłynąć – mówił Marchewka podczas konferencji prasowej podsumowującej 100 dni rządu.

W piątek w Elblągu mają się odbyć rozmowy dotyczące współpracy z samorządem. Obecnie trwają prace związane z pogłębieniem toru wodnego. - Nie będziemy nikogo szantażować tak jak poprzedni rząd - podkreślał wiceminister. - Dla nas samorząd jest partnerem i my chcemy być partnerem dla samorządu - zaznaczył.

Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 km, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany liczy nieco ponad 10 km. Pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który składają się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał oraz cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.

"Problematyczna" była kwestia pogłębienia 900-metrowego odcinka na rzece Elbląg od portu do tzw. punktu P2.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(25)
WYRÓŻNIONE
Rutuolo
9 miesięcy temu
Gdyby natura chciała to majtki rosły by na drzewach. Ciekaw jestem jak sobie radzi bez majtek Pani Małgosia bo skoro natura ich niewytwarza to nie są potrzebne idąc tą logiką. Pozdrawiam.
Nikodem
9 miesięcy temu
Samorząd to może sobie decydować o odśnieżaniu ulic i budowie ścieżek rowerowych. Port to strategiczna inwestycja ważna dla gospodarki całego państwa a wójt Elbląga powinien mieć tyle do gadania co gajowy na statku.
Gość
9 miesięcy temu
Nie namawiam, ale radzę: Jeśli dziś otrzymam władzę, Daję słowo, że zasadzę W ciągu pięciu dni na piasku Drzewa mego wynalazku. Już nie szyszki, nie żołędzie, Ale rosnąć na nich będzie Schab wędzony i pieczony, Boczki, szynki, salcesony, Mortadela i serdelki, Mięs przeróżnych wybór wielki, Nawet prosię w galarecie, Jeśli tylko zapragniecie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (25)
Aston Villa
9 miesięcy temu
W przyszlosci pogłębić do 17 metrow, poszerzyć, zrobić porzadny port i zarabiac.
QQQQ
9 miesięcy temu
Czyli PL zbuduje kanał do prywatnego niemieckiego portu?
Bolek
9 miesięcy temu
I dalej nie wiemy kto i za ile i w zamian za co to sfinansuje
UPIÓR
9 miesięcy temu
No to popatrzmy na te "sukcesy" poprzedniej władzy.Przekop Mierzei Wiślanej niedokończony, milion Izer, których nie ma tak jak i tych promów ze stoczni szczecińskiej,CPK w wirtualu ale już wydano 5mld, eletr. Ostrołęka wyburzona, willa+ Glińskiego i Czarnka,itd., itp.;do tego wszechobecne kolesiostwo i nepotyzm. Naprawdę jest się czym chwalić.
POwska dewiza
9 miesięcy temu
koszty państwowe zyski prywatne. KOlesie z Elbląga przebierają nóżkami...
...
Następna strona