Kampania "Przetargowe Bingo" organizowana przez SAR, PSML i IAA Polska przy wsparciu IAB i POR skupia się na ujawnieniu i przeciwdziałaniu nieefektywnym praktykom w procesach przetargowych w branży marketingowej.
Skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw, minimalizowanie śladu węglowego, optymalizacja kosztów i zasobów, to dziś kluczowe wyzwania biznesów. Dotyczy to również skutecznego zarządzania procesami biznesowymi, w tym przetargowymi. Marnotrawstwo czasu, energii i tym samym pieniędzy to problem, który dotyka wiele firm działających na rynku marketingowym. Przetargowe bingo, czyli gra w wybór partnera biznesowego bez jasno określonych zasad i bez standardów, to jedna z największych przeszkód utrudniających skuteczną i efektywną współpracę w ramach branży.
Po zidentyfikowaniu problemów, eksperci proponują dziesięć zasad, których wdrożenie ma na celu eliminację niepotrzebnego wykorzystania zasobów. Skuteczny przetarg to także gwarancja wyłonienia odpowiedniego partnera w oparciu o obiektywne kryteria, co może zapobiec dodatkowym kosztom w przyszłości.
- "Skuteczne praktyki przetargowe powstały, by zaoferować branży standardy postępowania. Wierzymy, że marketerzy przekonają się, że przestrzeganie standardów nie tylko uprawdopodabnia sukces biznesowy, ale również może skutkować oszczędnościami finansowymi, nie mówiąc o innych zasobach" – wyjaśnia Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu i Zaangażowania Społecznego Banku BNP Paribas.
Aby proces przetargu był bardziej efektywny i nie powodował strat po obu stronach relacji biznesowej, kluczowe jest dokładne określenie jego celów i kryteriów oceny. Ważny element to także prfesjonalna selekcja podmiotów do przetargu i ograniczenie liczby zaproszonych. Jasno określone cele marketingowe, identyfikacja wyzwań, grupy docelowej i zakresu oczekiwanych rozwiązań sprawiają, że agencje (oferenci) mogą precyzyjniej dostosować swoje oferty do rzeczywistych potrzeb marki. Adekwatny czas na opracowanie propozycji oraz jasny harmonogram to kluczowe elementy skutecznego przetargu. Zarówno agencje, jak i marketerzy powinni szanować czas i zasoby drugiej strony, co wpływa na efektywność całego procesu.
"Kluczowe jest zrozumienie, że stosowanie standardów w biznesie, w tym w przetargach, przynosi korzyść wszystkim stronom relacji biznesowej. Spójne, obiektywne kryteria, otwartość w komunikacji i negocjacje w duchu partnerstwa są fundamentem udanej współpracy. Organizowanie przetargów zgodnie z najlepszymi praktykami pozwala firmom wyłaniać partnerów, którzy naprawdę wnoszą wartość do ich biznesu" – dodaje Marcin Wocial, Indirect Procurement Manager P4 i Partner PSML.
Kampania "Przetargowe Bingo" identyfikuje problemy branży i proponuje 10 praktyk https://www.skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo/, których wdrożenie ma zapobiegać marnowaniu zasobów i otrzymywać lepsze wyniki współpracy reklamodawców z agencjami.
Kampanię promuje spot https://youtu.be/sK0E_OZp6H4 na planie, którego spotkali się przedstawiciele marketingu, zakupów, agencji, organizacji branżowych i profesjonalni aktorzy.
Reżyserem spotu jest Filip Załuska, operatorem Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT, za media Mindshare Poland, za produkcję wideo F25 Production House, za komunikację PR - Monday Group Agencja Komunikacji.
Materiał sponsorowany przez SAR