Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
AZI
|
aktualizacja

Spadają przychody PepsiCo. Klienci kupują mniej napojów. Efekt podwyżek

200
Podziel się:

Koncern PepsiCo, który w ubiegłym roku podniósł ceny swoich produktów, zaczyna odczuwać tego skutki. Przychody przedsiębiorstwa maleją. Klienci firmy po ostatnich podwyżkach kupują znacznie mniej napojów i przekąsek.

Spadają przychody PepsiCo. Klienci kupują mniej napojów. Efekt podwyżek
W Europie sprzedaż ilościowa napojów koncernu zmalała o 3 proc. w 2023 roku (GETTY, Bloomberg)

W ubiegłym roku firma, do której należą m.in. takie marki jak Pepsi, Lay’s, Cheetos, Star i Doritos, podniosła ceny o 13 proc. w 2023 roku, w porównaniu z 16-proc. wzrostem w 2022 roku.

Podwyżki przełożyły się na niższy popyt. W Stanach Zjednoczonych po ostatnich wzrostach cen klienci sklepów kupują znacznie mniej napojów i przekąsek. Spowodowało to spadek przychodów koncernu. W czwartym kwartale 2023 roku zmalały one o 0,5 proc. do 27,85 mld dolarów, co było pierwszym takim spadkiem od 14 kwartałów — podaje Reuters. W efekcie firma prognozuje teraz spowolnienie organicznego wzrostu przychodów na 2024 rok.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Ceny w Niemczech doszły do ściany. Firmy upadają. "Alarm dla Polski"

Podwyżki wprowadzone przez koncern, nie podobają się sieciom

Z kolei w Europie sprzedaż produktów PepsiCo spadła o blisko 1 proc., natomiast w całym 2023 roku sprzedaż ilościowa napojów koncernu zmalała o 3 proc.

Podwyżki nie podobają się także sieciom handlowym. Na początku tego roku produkty koncernu zniknęły ze sklepów Carrefour, na skutek braku porozumienia w sprawie ceny produktów. Francuskie media informowały, że koncern PepsiCo chciał podnieść ceny o około 7 proc., na co nie zgodził się Carrefour.

PepsiCo jest obecne w ponad 200 krajach na świecie. Każda z marek z portfolio firmy generuje roczną sprzedaż detaliczną o wartości powyżej 1 mld dolarów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(200)
WYRÓŻNIONE
chrupchrup
10 miesięcy temu
Zeby opakowanie czipsów Lay's kosztowało w sklepach już prawie 10 zł?? Ludzie to jest chore.
Klient
10 miesięcy temu
Wystarczy ,bez tego syfu można żyć.
Seba
10 miesięcy temu
Czipsy po 10zł, 0,3l pepsi za 5zł. Dziękuje do widzenia.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (200)
Cukrzyk
10 miesięcy temu
Od zawsze wolałem Pepsi(również inne napoje od PepsiCo), ale od czasu jak zaczęły pojawiać się w nich słodziki po kolei odpadały. Teraz i Pepsi ma słodziki i po 40 latach zacząłem kupować coca-colę bo ta ostatnia ma cukier... Precz ze słodzikami !! żądam prawdziwych cukrów !!!!
Ptaku
10 miesięcy temu
Pepsi słodzona słodzikami spowodowała, że nikt już nie chce tego pić. Obrzydliwy posmak ludwika. Mam nadzieję, że kiedyś wrócą do normalnej produkcji.
ADFGHHFD
10 miesięcy temu
Produkowane przez nich chipsy smakują obecnie gorzej niż te z dyskontów, nie da się tego jeść.
malina
10 miesięcy temu
może wreszcie Polacy przyjdą po rozum do głowy i przestaną wydawać fortunę na chemiczne picie bo ugasi pragnienie tylko czysta woda
Marek
10 miesięcy temu
Przecież oni musza zarabiać "wincyj, wincyj i jeszcze wincyj". To niech sie utopią w swoich produktach.
...
Następna strona