Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KOL
|
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez TOGETAIR

Spaliny, komunikacja miejska, transport i paliwa przyszłości - Dzień 2, debata 2

1
Podziel się:

Smog to nie tylko kopciuchy, ale również - a w dużych miastach przede wszystkim - spaliny. Redukcja zanieczyszczeń wydobywających się z rur wydechowych starych diesli to jednak dopiero początek transformacji polskiego transportu.

Spaliny, komunikacja miejska, transport i paliwa przyszłości - Dzień 2, debata 2
(pixabay.com)

W nadchodzących latach cały sektor będzie musiał bowiem zredukować emisje dwutlenku węgla, co może być nie lada wyzwaniem. Czy odpowiedzią będzie elektryfikacja transportu? A może nowocześniejsze paliwa? Jaką rolę w usprawnieniu ruchu i poprawie jakości powietrza w miastach odegrają inteligentne systemy sterowania ruchem oraz strefy ograniczonego ruchu? Jaką politykę w sprawie ruchu samochodowego i komunikacji powinny prowadzić samorządy?

1. Polski transport wobec wyzwań redukcji emisji CO2 (sektory non-ETS)

2. Czy elektromobilność to już przeżytek, bo przyszłością jest wodór?

3. Smog z transportu w miastach. Co pomoże oczyścić powietrze i odkorkować ulice: centra miast bez samochodów, rozwój komunikacji miejskiej, obwodnice i inteligentne systemy sterowania ruchem?

Zobacz także: TOGETAIR 2020: Spaliny, komunikacja miejska, transport i paliwa przyszłości - Dzień 2, debata 2

Komentują:

* Ireneusz Zyska – Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu ds. OZE, Ministerstwo Klimatu

* Jacek Smyczyński – Dyrektor Biura efektywności i optymalizacji produkcji, PKN ORLEN

* Bartosz Piłat – Polski Alarm Smogowy

* Michał Baranowski – Członek Zarządu, Polskie Stowarzyszenie Elektromobilności

* Marcin Ślęzak – Dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego

* Kamil Wyszkowski – Przedstawiciel Krajowy i Prezes Rady UN Global Compact Network Poland

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Materiał sponsorowany przez TOGETAIR

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Adiii
4 lata temu
Banialuki i tyle!!!! Doprowadzacie tym co jest nieuniknione czyli zmianami klimatycznymi które sąprzez naturę dyktowane! Ale nie,lepiej wciskać ludziom ciemnotę że ograniczyć pojemność silników spalinowych będzie mniejsze spalanie. Silnik w busie 2.5tdi spalanie 10-12l/100km nowe normy,nowy motor 2.0L tdi spalanie 13-16L/100km!!!!! A bym zapomniał instalowanie filtru dpf który ma niby chronić więc zaprosić ekologów by zobaczyli jak się wypala a najlepiej w tunelu jak się to gówno załączy!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Adiii
4 lata temu
Banialuki i tyle!!!! Doprowadzacie tym co jest nieuniknione czyli zmianami klimatycznymi które sąprzez naturę dyktowane! Ale nie,lepiej wciskać ludziom ciemnotę że ograniczyć pojemność silników spalinowych będzie mniejsze spalanie. Silnik w busie 2.5tdi spalanie 10-12l/100km nowe normy,nowy motor 2.0L tdi spalanie 13-16L/100km!!!!! A bym zapomniał instalowanie filtru dpf który ma niby chronić więc zaprosić ekologów by zobaczyli jak się wypala a najlepiej w tunelu jak się to gówno załączy!!