Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|
aktualizacja

Spar przejmuje Piotra i Pawła. Podpisano umowę

15
Podziel się:

We wtorek podpisano umowę sprzedaży większościowych udziałów w sieci supermarketów Piotr i Paweł spółce zależnej Spar Group z RPA.

Spar przejmuje Piotra i Pawła.
Spar przejmuje Piotra i Pawła. (Materiały prasowe)

Jak ustalił portal wiadomościhandlowe.pl, chodzi o nabycie 80 proc. udziałów w spółce Grupa Piotr i Paweł przez spółkę New Polish Investments, która jest częścią Spar Group.

"W ciągu kilku miesięcy duże polskie konsorcjum dołączy do inwestycji Spar Group w Piotra i Pawła" - mówi informator portalu.

Przedwstępną umowę podpisano w maju. W lipcu zgodę na transakcję wyraził UOKiK, jednak z ostateczną umową grupa Spar czekała na zakończenie roku fiskalnego 2018/2019.

Zobacz także: Oglądaj też: TSUE a sprawa frankowiczów. Ekspert: "nie tak prosto, dotyczy tylko kredytów indeksowanych"

Żadna ze stron umowy na razie nie chce komentować sprawy.

Trzy spółki należące do grupy Piotr i Paweł od roku znajdują się w postępowaniu sanacyjnym. Postępowanie umorzono, jednak przedstawiciele grupy zapowiadali, że będą się od tej decyzji odwoływać.

Sieć Piotr i Paweł liczy obecnie ok. 70 sklepów. W ciągu najbliższych miesięcy grupa Spar planuje zmienić ich szyld na Spar, Spar Express i Eurospar.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
Marcin Szwant
5 lata temu
Szkoda sieci Piotr i Paweł , Alma,
Sen
5 lata temu
U brytoli miałem okazje chodzić do szpara. Jeśli będą mieli asortyment taki sam to bieda czy lidl przy tym będzie pewexem.
Jemio
5 lata temu
Polskie markety mając duże obciążenia kredytowe przy wysokiej stopie kredytowej, muszą ratować płynność dużymi marżami, co z kolei wymusza wyższe ceny, niż u zagranicznej konkurencji. Polityka EU, która pod przykrywką równej konkurencji, promuje silne bogate struktury koncernów spożywczych starej unii, nie pozwala na rozwój rodzimych firm, ubogich nowych członków Unii.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
szczecinianin
5 lata temu
juz tam nigdy nic nie kupię
Marcin
5 lata temu
Wszystko co polskie niszczą
Polak
5 lata temu
Różne były Piotry i Pawły, ale w CH Plaza był niemal idealny. Poza promocjami to było raczej drogawo, ale zawsze świeżo, czysto a ekspedientki miłe. Szkoda że Polakom nie wyszło. PS. Swoją drogą rodzice mają na osiedlu warzywniak gdzie ostatnio 3 z 5 artykułów kupiłem taniej niż w Kauflandzie. Z tymi marżami to chyba nas kantują te sieciówki
sio
5 lata temu
Dynda mi i powiewa taka informacja.
Jemio
5 lata temu
Polskie markety mając duże obciążenia kredytowe przy wysokiej stopie kredytowej, muszą ratować płynność dużymi marżami, co z kolei wymusza wyższe ceny, niż u zagranicznej konkurencji. Polityka EU, która pod przykrywką równej konkurencji, promuje silne bogate struktury koncernów spożywczych starej unii, nie pozwala na rozwój rodzimych firm, ubogich nowych członków Unii.