Spar Group poinformował, po prawie roku od ogłoszenia chęci sprzedaży polskiego biznesu, że udało się znaleźć kupca zainteresowanego przejęciem swoich sklepów. Choć spółka nie ujawnia tożsamości nowego inwestora, wiadomo, że zachowa on markę Spar, a przejmowane placówki będą nadal funkcjonować pod tym samym szyldem.
"Grupa osiągnęła znaczący kamień milowy w podpisaniu kluczowych warunków ze stroną trzecią w odniesieniu do planowanego zbycia. Zainteresowana strona wyraziła swoje zobowiązanie do dalszego prowadzenia marki Spar w Polsce" - czytamy w oświadczeniu spółki.
Cały proces wyjścia Spar z Polski ma zostać sfinalizowany do końca bieżącego roku finansowego. Obecnie w kraju markę Spar reprezentuje 180 sklepów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spar w Polsce. Sześć lat walki o rynek
Spar pojawił się na polskim rynku w 2018 roku, kiedy to południowoafrykański koncern przejął 66 sklepów sieci Piotr i Paweł, zmieniając ich nazwę na Spar, Eurospar i Spar Express. W kolejnych latach Spar dynamicznie się rozwijał, osiągając pod koniec roku finansowego 2023 liczbę 208 placówek - o 28 więcej niż rok wcześniej.
Przez jakiś czas sieć wydawała się dobrze radzić sobie w naszym kraju, jednak ostatecznie właściciel podjął decyzję o wycofaniu się z tego rynku.
Decyzja o sprzedaży polskiego biznesu jest postrzegana przez inwestorów Spar Group jako korzystna dla firmy. Jak wynika z oficjalnego komunikatu spółki, wyjście z Polski przyniesie jej wymierne korzyści finansowe. Działalność w Republice Południowej Afryki odpowiada za aż 60 proc. przychodów całej grupy, dlatego skupienie się na rynku macierzystym jest kluczowe dla rozwoju firmy.
Przyszłość marki Spar w Polsce
Choć Spar Group nie ujawnia, kto przejmie jej polskie sklepy, wiadomo, że nowy inwestor zobowiązał się do kontynuowania działalności pod marką Spar. Oznacza to, że klienci nadal będą mogli robić zakupy w sklepach z charakterystycznym logo, choć właściciel będzie już inny. Cały proces wyjścia Spar z Polski ma zostać sfinalizowany do końca 2024 roku, co pozwoli firmie skoncentrować się na kluczowych dla niej rynkach.