W wydanym w czwartek wspólnym oświadczeniu Spotify i Archewell Audio, firmy produkującej treści dla książęcej pary, poinformowano, że obie strony "wspólnie zgodziły się rozstać" i "są dumne z serii, którą razem stworzyły".
Jednak jak zaznaczają media, zwłaszcza amerykańskie, w rzeczywistości to Spotify zdecydowało, by nie przedłużać umowy, a Meghan ponoć nie stworzyła wystarczającej ilości materiału, by otrzymać pełną kwotę za pierwszy sezon.
Miło być kilka sezonów
Gdy pod koniec 2020 r. Spotify oraz Harry i Meghan ogłaszali umowę na produkcję podcastu, zapowiadano, że jest to długofalowa współpraca, która zaowocuje kilkoma seriami.
Ostatecznie powstało tylko 12 odcinków podcastu nazwanego Archetypes, w którym Meghan rozmawia na temat istniejących stereotypów, które ograniczają kobiety. Jej rozmówczyniami były m.in. tenisistka Serena Williams, piosenkarka Mariah Carey czy celebrytka Paris Hilton.
12 odcinków miało premiery pomiędzy sierpniem a listopadem ubiegłego roku. W grudniu Archetypes otrzymał nagrodę dla najlepszego podcastu w ramach People's Choice Awards, amerykańskich nagród z dziedziny rozrywki i show businessu, gdzie o zwycięstwie decydują głosy publiczności.
Umowy ze Spotify i z Neflixem
Harry i Meghan zapowiedzieli po rezygnacji na początku 2020 r. z pełnienia obowiązków członków rodziny królewskiej, że zamierzają sami się utrzymywać i zawarli szereg komercyjnych umów - oprócz tej ze Spotify, także z Neflixem na powstanie serialu dokumentalnego, a Harry z wydawnictwem Penguin Random House na wydanie pamiętników.
W zeszłym tygodniu Spotify ogłosiło, że redukuje 200 miejsc pracy w swoim dziale podcastów po okresie intensywnych inwestycji w to medium, wyjaśniając, że rozpoczyna "strategiczne dostosowanie" do rynku.