Na wynikach PKP cieniem kładzie się punktualność pociągów, a przyszły rok może się okazać pod tym względem szczególnie trudny - wieszczy "Rzeczpospolita".
Coraz większa liczba prac na torach związanych z kumulacją inwestycji na kolei oraz rosnące koszty prac doprowadzą do tego, że zwłaszcza pociągi dalekobieżne będą się spóźniać - czytamy w dzienniku.
Wartość inwestycji na kolei wzrasta o blisko 2 mld zł i sięgnie 11 mld zł w 2019 roku. Będą nowe zamknięcia linii, objazdy i autobusy zastępcze – wylicza ”Rz”.
Dodatkowym problem kolei może okazać się tabor. Do 2023 rok 80 proc. składów ma zostać zmodernizowane, albo wymieniona na nowy.
Zdaniem ekspertów pytanych przez dziennik, program jednak nie zaczął się dobrze. Na pierwszą linię poszły odnawiane stare wagony zamiast nowych, co w przypadku awarii oznacza odwołane przejazdy.
*Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez *dziejesie.wp.pl