Rozmowy, które prowadzi Jarosław Kuźniar, to 25 inspirujących historii. Ich bohaterami są wieloletni praktycy biznesu. Mali przedsiębiorcy dzielą się swoim doświadczeniem z założenia i prowadzenia firmy w Polsce, także jako obcokrajowcy. Podpowiadają, jak osiągnąć sukces, również pod szyldem Żabki, ale też szczerze mówią o wyzwaniach. Wspominają towarzyszące im emocje, powody do satysfakcji oraz przełomowe momenty. Chętnie dzielą się też wnioskami, jakie wyciągnęli ze swojej dotychczasowej pracy. Te historie to doskonała lekcja przedsiębiorczości.
Stawiając na własny biznes
Franczyzobiorcy Żabki jak nikt inny znają ten biznes.
- Do projektu szukaliśmy osób, które chcą dzielić się dobrymi praktykami i wiedzą. Podcasty oraz materiały video są idealnymi środkami przekazu, a przy tym pomagają odpowiedzieć w przystępny i interesujący sposób na potencjalne pytania dotyczące prowadzenia sklepu – dodaje Kinga Hajducka, managerka komunikacji franczyzy w Żabka Polska.
Wybór prowadzącego wywiady z franczyzobiorcami nie był przypadkowy. Jarosław Kuźniar to nie tylko popularny dziennikarz, ale też przedsiębiorca, który również doskonale zna blaski i cienie prowadzenia własnego biznesu.
- Dobre pytania biorą się z uważnego słuchania. Tak było na planie tego projektu. 25 rozmów z ludźmi, którym nie zawsze wszystko wyszło. Którzy podobnie jak ja kiedyś zdecydowali się postawić na własny biznes i własny rozwój. Wybraliśmy inne modele biznesowe, ale łączy nas wspólna wiedza o budowaniu zespołów, o finansach, o rozwiązywaniu problemów. To duży projekt dla mnie, także jako dziennikarza, twórcy własnej sieci podcastów. Dlatego odpowiadając na propozycję Żabki, dbałem o jedno – wolność na planie. Udało się – to 25 bardzo prawdziwych i inspirujących historii – mówi Jarosław Kuźniar, redaktor naczelny Voice House, właściciel Kuźniar Media.
Pierwsze trzy odcinki cyklu można już obejrzeć na www.zabka.pl/podcasty. Kolejne mają swoją premierę w każdą środę na stronie oraz na kanale YouTube Żabka Biznes. Dostępne materiały można również odsłuchać w popularnych aplikacjach, m.in. Spotify, Apple Podcasts, Deezer czy Spreaker.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
O franczyzie z pierwszej ręki
Podcasty to część szerszego projektu. W elitarnym gronie uczestników projektu "Ambasador Franczyzy", z którym Żabka wystartowała w nowym roku, znalazło się 50 franczyzobiorców.
- Program angażuje franczyzobiorców w szerszą działalność oraz aktywność w lokalnych społecznościach. Wybrani przedsiębiorcy identyfikują się z wartościami naszego modelu biznesowego i chcą współtworzyć wiarygodny wizerunek franczyzy. Posiadają głęboką wiedzę na temat wszystkich aspektów współpracy, są świadomi wsparcia, jakie oferujemy, oraz trudności, jakie mogą się pojawić w prowadzeniu działalności pod naszym szyldem. Szczerość i prawdziwość jest ich największą przewagą – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Ambasadorzy to osoby w różnym wieku, o różnym doświadczeniu życiowym i zawodowym, mieszkańcy zarówno dużych miast, jak i niewielkich miejscowości, również obcokrajowcy. To przede wszystkim osoby zaangażowane i dbające o zawodowy rozwój. Profesjonaliści, którzy chcą dzielić się wiedzą, jak prowadzić biznes, także w niepewnych gospodarczo czasach.
Historie Ambasadorów, choć bardzo różne, mają wiele wspólnych mianowników. Wszyscy franczyzobiorcy Żabki – jest ich już ponad 8600 – od początku współpracy są mocno wspierani przez sieć. Prowadząc swoje sklepy pod jej szyldem, korzystają z ponad 25-letniego doświadczenia Żabki na rynku, jej partnerstwa oraz szerokiego wsparcia w rozwoju biznesu od jego startu. Z tych opowieści wyłania się też jedna konkluzja: franczyza to sprawdzona i bezpieczna alternatywa dla niezależnego biznesu oraz pracy na etacie.
Ambasadorzy biorą też udział w różnych wydarzeniach, także branżowych. Co więcej, każdy, kto myśli o franczyzie, może bezpośrednio skontaktować się z Ambasadorami ze swojego regionu i uzyskać od nich odpowiedzi na nurtujące pytania, m.in. o modelu współpracy z Żabką, obowiązkach prowadzącego sklep, udziale w szkoleniach czy różnego rodzaju inicjatywach.
- Poprzez swoją aktywność w roli Ambasadorki mam nadzieję przybliżyć zainteresowanym franczyzą, jak naprawdę wygląda współpraca z siecią i jak wiele korzyści przynosi ten biznes. Z zainteresowanymi spotkam się m.in. podczas różnych wydarzeń. Planuję również budować swoją markę osobistą w mediach społecznościowych – zapowiada Dagmara Zabojść, franczyzobiorczyni z Łodzi.
Więcej informacji na temat franczyzy oraz Programu Ambasadorskiego można znaleźć na stronie Żabki.
Płatna współpraca z Żabka